مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

امام زمان قلب تپنده شیعه (۳)

مهدویت

جامعه اسلامی و مهدوی که در آن اداره آن به دست حضرت مهدی خواهد بود و این امام به عنوان قلب تپنده برای شیعه خواهد بود که اگر یک لحظه نگاه و نظر خود را از این جامعه بردارد این زمین افرادش را خواهد بلعید چنانکه در روایات به آن اشاره شده است و در آن روایات آمده است که هیچگاه زمین از حجت خالی نخواهد ماند.

لذا اگر انسان هدف زندگی را بداند که برای خدائی شدن آفریده شده است و هدفش رسیدن به خداست در این راه قدم بر میدارد وتلاش خواهد کرد وسختی های این راه را تحمل خواهد نمود.

وقتی معنا و هدف زندگی خدا قرار گرفت هر آنچه انسان در زندگی روز مره انجام میدهد باید خدائی و عبادت محسوب شود. انتظار و ظهور حضرت مهدی (علیه السلام) معنای حیات و هدف زندگی برای جامعه شیعه در دوران غیبت کبری محسوب میشود و بدون این انتظار مفاهیم زندگی برای شیعیان بی مفهوم و پوچ خواهد بود.

شیعه در دوران غیبت به خاطر ظهور آن حضرت ورسیدن به زندگی با آرامش زندگی میکند و به سمت این ظهور و آرامش قدم بر میدارد. مهدی و ظهور او و دولت او ، ارزش های والای زندگی است که میتواند انسان برای رسیدن به آن تمام سختی ها را تحمل کند و لو شهادت در راهش و رکابش باشد.

لذا شیعه با خاطر مهدی فاطمه زنده است و زندگی میکند به خاطر آن حضرت تلاش و سعی میکند و به خاطر ایشان همه سختی های این راه را به دل و جان میخردو حتی حاضر است به خاطر وجود نازنین این امام معصوم جان خویش را فدا کند.

کتاب برای مطالعه مباحث مهدویت : امام مهدی(ع)؛ آخرین پناه، دکتر حسین فریدونی.

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.