مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

مسیر ایمان برای خانواده مهدوی

خانواده بهشتی

فرزندان خانواده اگر در مسیر ایمانی خانواده قدم بردارد و با ایمان پدر و مادر خود همگام باشد در آخرت هم بدانها ملحق خواهد شد و در بهشت برین هم خانواده ای با هم خواهند بود و اگر فرزندان نسبت به برخی مسائل کوتاهی نمایند و نسبت به اعمال خود تقصیری داشته باشند باز هم نگران نباشند خداوند رحمان از سر ترحم و احترامی که اینها نسبت به والدین صالحشان در این دنیا داشته اند آنها را مورد بخشش قرار میدهد و مراتبشان را بالا میبرد تا به درجه والدین صالحشان برسند و در کنار هم یک خانواده بهشتی تشکیل دهند.

وَ الَّذینَ آمَنُوا وَ اتَّبَعَتْهُمْ ذُرِّیَّتُهُمْ بِإیمانٍ أَلْحَقْنا بِهِمْ ذُرِّیَّتَهُمْ وَ ما أَلَتْناهُمْ مِنْ عَمَلِهِمْ مِنْ شَیْ‏ءٍ کُلُّ امْرِئٍ بِما کَسَبَ رَهینٌ (۱)

یک از نعمتهایی که خدا به بهشتیان داده و موجب سرور آنها می شود وعده ایست که در این آیه آمده است. خداوند متعال در مورد اهل بهشت می فرماید: ما از میان فرزندان مؤمنین، آنهایى را که در ایمان به خدا به نوعى از ایشان پیروى کردند به آنها ملحق مى‏ کنیم. و این کار را بدان جهت مى‏ کند که مومنین خشنود گشته؛ چشمشان روشن شود.بی تردید این نیز خود یک نعمت بزرگ است که انسان، فرزندان با ایمان و مورد علاقه‏ اش را در بهشت در کنار خود ببیند، و از انس با آنها لذت برد.
کدام فرزندان شخص مومن به او ملحق می شوند؟
در این الحاق تمام فرزندان با ایمان فرد مومن که به نحوی بهره ای از ایمان او برده و در آن مسیر حرکت کرده اند به او ملحق می شوند حتی فرزندانی که از نظر ایمان در مرتبه ای پایین تر قرار دارند.
در این لطفی که خداوند به مومن در بهشت می کند هم فرزندان بالغ دارای ایمان و هم فرزندان نابالغی که در حکم مومن هستند به او ملحق می شوند.

——————————————————————-

  • سوره طور / آیه ۲۱

منبع : تفسیر المیزان

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.