مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

سر درس مهدویت ۶ (دلیل بر وجود امام زمان علیه السلام ۶)

 IMG_20160417_232052

  1. در اصطلاح علم حدیث قطعی ترین و معتبرترین احادیث، «احادیث متواتر» هستند؛ توضیح اینکه هر گاه یک حدیث به صورت متعدد نقل شود و تعداد نقل آن به حدی برسد که برای انسان یقین به صدور آن از پیامبر یا امام حاصل شود به آن حدیث «حدیث متواتر» می گویند. احادیث متواتر احادیثی هستند که شمار قابل توجهی از راویان مختلف آنها را نقل کرده اند راویانی که انگیزه ای برای دروغ پردازی و گزارش غیر واقعی نداشته اند به گونه ای که هر کس با نقل آنها مواجه می شود تردیدی در صحت آنچه نقل نموده اند نمی کند.
  2. باید توجه نمود که احادیث ناظر به وجود امام زمان علیه السلام و ظهور او در آخر الزمان دارای تواتری کم نظیر هستند تا جائی که نه تنها اندیشمندان شیعی تردیدی در تواتر آنها ندارند بلکه بسیاری از محدثین اهل سنت نیز به این مساله تصریح نموده اند.
  3. برخی از اندیشمندان اهل سنت که به تواتر این احادیث اشاره کرده اند عبارتند از: صبان (ر.ک: اسعاف الراغبین، ص۱۴۰)، شبلنجی (ر.ک: نور الابصار، ص۱۵۵)، ابی الحسین آبری (ر.ک: صواعق المحرقه، ص۹۹)، ابن حجر و سید احمد بن سید زینی دحلان مفتی شافعیه (ر.ک: الفتوحات الاسلامیه، ج۲، ص۲۱۱)، گنجی شافعی (البیان، ب۱۱) و … تا جائی که شوکانی در خصوص تواتر این روایات کتابی به نام «التوضیح فی تواتر ما جاء فی المنتظر والدجال والمسیح» تألیف کرده است.
  4. آنچه در کلمات بسیاری از اندیشمندان فوق تصریح شده این است که نه فقط اصل ظهور مهدی (ع) به روایات متواتر از پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله) ثابت و قطعی است، بلکه به تواتر ثابت است که آن حضرت زمین را پر از عدل و داد می کند و عیسی از آسمان نزول کرده به آن حضرت اقتدا نماید و تمام جهان را فتح کرده و احکام قرآن را نشر دهد.
اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.