مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

قرآن و دعوت به وحدت در بیان آیت الله جوادی آملی


قرآن و دعوت به وحدت در بیان آیت الله جوادی آملی(حفظه الله)
باید تلاش کنیم در کنار هم و به‌صورت مسالمت‌آمیز و بدون هر گونه اختلافی زندگی کنیم چرا که هدف اساسی دین این است که انسان را فرشته‌گونه کند، این همه فرشتگان در کنار هم قرار دارند و هر کدام به کاری مشغولند ولی اختلافی بین آنها وجود ندارد.
قرآن کریم در آیات نورانی خود دستور به کرامت و «برّ» می دهد و «برّ» تنها به معنای کار خوب نیست بلکه به معنای نیکی است.

اشتیاق جامعه جهانی به معارف قرآن و اهل بیت(علیهم السلام) است، باید بدانیم از اختلاف، کاری بر نمی آید، اگر نزاع کنیم شکوه و جلالت از ما گرفته می شود چون هر اختلافی به از بین رفتن نیرو و قدرت طرفین منجر می شود و این یک اصل است.

ما اختلاف مقدسی داریم و آن اختلاف علمی است و هدف این است که حق مشخص شود اما یک اختلاف بعد از علم است و بعد از مشخص شدن حق ایجاد می‌شود که اگر این اختلاف بین طرفین صورت گیرد مذموم است؛ نوع دیگری از اختلاف هم وجود دارد که خداوند در قران به ان اشاره کرده است و می فرماید چون یهودیان و مسیحیان ایمان نیاوردند بین آنها اختلاف قرار دادیم وآنها سرگردان شدند.
اگر خدا مملکتی را گرفتار اختلاف کند، راه درمان ندارد اگر کسی به بیراهه رود مشمول قهر الهی می شود، به ما دستور داده‌اند وقتی دو مؤمن به یکدیگر رسیدند اولین کاری که می‌کنند این است که به همدیگر دست بدهند چرا که این دست دادن باعث می‌شود هر مشکلی بین طرفین باشد برطرف شود.
بیان نورانی از امام رضا(علیه السلاک) است که فرموده «شما مسلمانان یکدیگر را ترک و رها نکنید و به زیارت همدیگر بروید چون وقتی کنار هم هستید سخنان ما اهل بیت(علیهم السلام) را بیان می کنید، این سخنان نورانیت، محبت و عاطفه بین شما ایجاد می‌کند و در نهایت قلب‌های شما به یکدیگر متحد می‌شود». شیعه و سنی برادر همدیگر هستید لذا بکوشید برادرانه باهمدیگر زندگی کنید؛ لازم است هر دو مذهب، به قرآن کریم که «حبل المتین» تکیه کنند تا به مقصد حقیقی که همانا سعادت است برسند.
قرآن همه موجودات را دعوت به وحدت کرده، این دعوت به وحدت برای این است که دیگران در ما طمع نورزند. این طمع نورزیدن، بدون تمسک به وحدت داخلی و اعتصام به حبل الله و اهل بیت(علیهم السلام) میسر نخواهد شد بنابراین قدر قرآن و اهل بیت(علیهم السلام)را بدانید و برای حفظ وحدت تلاش کنید.

بیانات آیت الله جوادی آملی در دیدار جمعی از طلاب و علمای اهل‌سنت استان گلستان /دی۹۴

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.