مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

یک راهکار مهم برای محک زدن شیعیان توسط حضرت زهرا(س)

امروزه عرفانهای نوظهور و نسخه های عجیب و غریب از جانب عده ای عمامه به سر یا با ظاهر مذهبی برای کسانی که بدنبال سریعترین راه رسیدن به خدا هستند، غوغا میکند و بسیاری از آنها به مسیر ضلالت و گمراهی منتهی  می گردد.
منتظر امام زمان(علیه السلام) میبایست حضرت زهرا(سلام الله علیها) را الگوی خود قرار دهد و انجام واجبات و ترک محرمات را بر هر چیزی مقدم نماید.

علامه سید جعفر عاملی می نویسد:« تأکید های مکرر و مداوم پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله در گفتار و رفتار، به علاوه مقام و موقعیت حضرت زهرا علیه‌سلام سبب شد تا ایشان مورد مراجعه مردم باشند و از درجه و موقعیت خاصی برخوردار گردند. چنان که منزل ایشان پایگاه و پناهگاهی برای کسان زیادی بود که به آنجا رفت و آمد می کردند. علاوه بر زنان همسایه، دیگر بانوان مدینه نیز به آن حضرت مراجعه کرده و به منزلش رفت و آمد داشتند.»(۱)
از جمله این مراجعات:مردی همسرش را فرستاد تا به نزد حضرت زهرا علیها‌سلام برود، و از ایشان بپرسد که آیا او از شیعیان و پیروان شما می باشد یا خیر؟
او به حضور حضرت آمد و چنین پاسخ شنید، که به شوهرت بگو: «اگر به آنچه به شما امر کرده ایم عمل کنی و از آنچه نهی کرده ایم دوری می کنی، از شیعیان ما هستی وگرنه خیر…»(۲)
این جریانات اگر چه در منزل حضرت اتفاق می افتاد، و به ظاهر حضرت در منزل مستقر بود، اما نشان از پویایی حضرت در جامعه داشت.

پی نوشتها:
(۱)ماسا‌‌ه‌الزهرا(جعفر‌مرتضی‌العاملی)/ص۵۳
(۲)بحارالانوار/ج۶۸/ص۱۵۵

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.