مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

وصیت امام علی(علیه السلام) به فرزندانش

وصیت امام علی(علیه السلام) به امام به حسن(علیه السلام) و امام حسین (علیه السلام) پس از ضربت ابن ملجم (لعن الله علیه) که در رمضان سال ۴۰ هجری در شهر کوفه مطرح نمود :

شما را به ترس از خدا سفارش میکنم، به دنیا پرستی روی نیاورید، گر چه به سراغ شما آید ، و بر آنچه از دنیا از دست می دهید اندوهناک مباشید، حق را بگویید، وبرای پاداش الهی عمل کنید و دشمن ستمگران و یاور ستمدیدگان باشید. شما را، وتمام فرزندان و خاندانم را و کسانی که این وصیت به آنها میرسد، به ترس از خدا، و نظم در امور زندگی، و ایجاد صلح و آشتی در میانتان سفارش میکنم، زیرا من از جد شما پیامبر شنیدم که می فرمود: اصلاح دادن بین مردم از روزه یک سال برتر است .

خدا را ! خدا را در باره ی یتیمان نکند آنان گاهی سیر و گاهی گرسنه بمانند، و حقوقشان ضایع گردد!

خدا را ! خدا را در باره ی همسایگان، حقوقشان را رعایت کنید که وصیت پیامبر شماست، همواره به خوش رفتاری با همسایگان سفارش می کرد تا آنجا که گمان بردیم برای آنان ارثی معین خواهد کرد.

خدا را ! خدا را در باره ی قرآن مبا دا دیگران در عمل کردن به دستوراتش از شما پیشی گیرند.

خدا را! خدا را در باره ی نماز که ستون دین شماست.

خدا را ! خدا را در باره ی خانه خدا، تا هستید آن را خالی مگذارید زیرا اگر کعبه خلوت شود، مهلت داده نمیشوید.

خدا را ! خدا را در باره ی جهاد با اموال و جانها و زبانهای خود در راه خدا. بر شما باد به پیوستن با یکدیگر ،و بخشش همدیگر ، مبادا از هم روی گردانید، و پیوند دوستی را از بین ببرید. امر به معروف و نهی از منکر را ترک نکنید که بد های بر شما مسلط میگردند، آنگاه هرچه خدا را بخوانید جواب ندهد! سپس فرمودند:

ای فرزندان عبد المطلب ! مبادا پس از من دست به خون مسلمین فرو برید (ودست به کشتار بزنید) و بگوئید امیر مومنان کشته شد. بدانید! جز کشنده من کسی دیگر نباید کشته شود. درست بنگرید! اگر من از ضربت او مردم، او را تنها یک ضربت بزنید، و دست و پا و دیگر اعضای او را نبرید. من از رسول خدا شنیدم که فرمود: بپرهیزید از بریدن اعضای مرده ، هرچند که سگ دیوانه باشد.

نهج البلاغه – نامه ۴۷

اشتراک گذاری
3 دیدگاه ها
  1. زیست شناسی کنکور می گوید

    سلام.ممنون .خیلی خوب بود.از دست
    اندرکاران وبسایت به این خوبی سپاسگزارم

  2. خرید بک لینک ارزان می گوید

    اقا لینک مطلبو من پیدا نکردم.میشه راهنماییم کنید؟

    1. جواد رحیمی می گوید

      سلام.اینم لینکش https://monji12.com/?p=10446

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.