مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

میلاد امام حسن عسکری(علیه السلام)

میلاد امام عسکریمیلاد امام حسن عسکری(علیه السلام)

امام حسن عسکری (علیه السلام)در هشتم ربیع الثانی۲۳۲ هجری قمری متولد شدند.

امام حسن عسکری (علیه السلام) میتواند الگوی همه‌ی مؤمنان، بخصوص جوانان باشد. این امامی که موافقان، شیعیان، مخالفان، غیر معتقدان، همه، شهادت دادند و اعتراف کردند به فضل او، به علم او، به تقوای او، به طهارت او، به عصمت او، به شجاعت او در مقابل دشمنان، به صبر و استقامت او در برابر سختیها، این انسان بزرگ، این شخصیت باشکوه، وقتی به شهادت رسید، فقط بیست و هشت سال داشت. در تاریخ پرافتخار شیعه، این نمونه‌ها را کم نداریم. پدر امام زمان عزیز ما با آن همه فضیلت، با آن همه مقامات، با آن همه کرامات میشود الگو؛ جوان احساس میکند یک نمونه‌ی عالی در مقابل چشم دارد(۱)

باید امام شناس باشیم.داستانها و قطعه های تاریخی باید برای ما معرفت افزایی داشته باشد.نمونه ای از این قطعه تاریخی از این قرار است:

نصیر خادم گوید: من مکرر از حضرت عسکرى علیه السّلام شنیدم که با غلامان رومى و ترک و صقالبه به زبان آنان سخن می گفت، و از این موضوع در شگفت بودم زیرا وى در مدینه متولد شده و تا کنون کسى ندیده بود که او با این زبان‏ها تکلّم کند، من در این گونه افکار بودم که ناگهان متوجه من شد و فرمود:
خداوند تبارک و تعالى حجت خود را از سایر مردم تمیز می دهد و معرفت هر چیزى را بوى مرحمت می کند، حجت پروردگار کلیه لغات و انساب و آجال و حوادث را میداند و اگر این چنین نبود او و سایر مردم فرقى نداشتند(۲)

پ ن:

۱)انسان ۲۵۰ ساله(بیانات مقام معظم رهبری در باره امام یازدهم)

۲)زندگانی چهارده معصوم علیهم السلام/ ترجمه إعلام الورى طبرسى،عزیز الله عطاردى‏،ص۴۹۴،ناشر: اسلامیه تهران‏ ۱۳۹۰ ق‏

اشتراک گذاری
1 دیدگاه
  1. دیوید می گوید

    زیبا بود.افرین بر پیج اینستاگرامیتون ک بروز و به موقع عمل میکنه.

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.