مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

اعتقاد خلیفه اول به رجعت

IMG_20160609_222705

اهل سنت با اینکه اعتقاد به رجعت را منکر می شوند و آن را به شیعه نسبت می دهند و در نتیجه شیعه را کافر می خوانند و لکن وقتی ما به حرفهای آنها مراجعه می کنیم می بینیم که همان رجعت را بیان می کنند.
به عنوان نمونه خلیفه اول، بعد از رحلت پیامبر صلی الله علیه و آله می گفت: حضرت به ملاقات خداوند رفته و به زودی بر می گردد و دست و پای منافقینی را که معتقد به مرگ آن حضرت شده باشند را قطع می کند.
اهل سنت روایتی را از ابوهریره نقل می کنند که: هنگامی که پیامبر اکرم( صلی الله علیه و آله) رحلت کردند، عمر بن خطاب برخاست و فریاد زد و گفت: عده ای از منافقان خیال می کنند پیامبر(صلی الله علیه و آله) از دنیا رفته است. به خدا قسم او از دنیا نرفته است بلکه به سوی پروردگارش رفته است. همانند موسی بن عمران می باشد که چهل شبانه روز از میان قومش غایب شده، سپس به سوی آنان برگشت در حالی که گفته می شد از دنیا رفته است. به خدا قسم، پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله بر می گردد همان گونه که موسی برگشت و دست وپای مردانی که خیال می کنند او از دنیا رفته و بر نمی گردد را قطع خواهد نمود.(۱)
این سخن عُمر به وضوح دلالت بر رجعت می کند. زیرا واضح است مراد او این نبوده که پیامبر صلی الله علیه و آله زنده هستند و از دنیا نرفته اند. زیرا اگر اینطور بود دیگر تشیع پیکر و تعیین جانشینی برای حضرت معنا نداشته است. و اینکه در مقابل حضرت زهرا سلام الله علیه استدلال می کردند که پیامبران از خودشان ارث نمی گذارند. چون که ارث در جایی است که کسی از دنیا رفته باشد.
۱.سیره ابن هشام، ج ۳، ص ۳۰۵.

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.