مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

منتظران امام زمان برای سلامتی امامشان درخت می کارند

منتظران امام زمان برای سلامتی امامشان درخت می کارند….

اگر سوال شود که منتظران امام زمان(علیه السلام)  چه ویژه گی هایی  دارند، یکی از پاسخهایی که ارائه می شود. عمل کردن به روایات ائمه معصومین(علیهم السلام) است که باید چراغ راه و سیره و روش زندگی  منتظران باشد.
مثلا در این ایام که روز درختکاری است، لازم است منتظران امام عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) نسبت به این مهم اهتمام داشته باشند.
درختان، جزئی از منابع طبیعی و ملی و متعلق به محیط زیستی هستند که همه افراد در آن زندگی می کنند. تک تک افراد از این سرمایه های طبیعت بهره دارند و از آن سود می برند. مردم کره زمین هر لحظه از هوای لطیف و پاکیزه ای که درختان به وجود می آورند، استفاده می کنند و این تنها یکی از سودمندی های بسیار درختان است.
بنابراین، می توان گفت تخریب و نابودی این منابع طبیعی، ستم در حق همگان است و حفظ درخت و دیگر منابع طبیعی، وظیفه عمومی و به سود همه ماست و بهره های معنوی فراوانی نیز دارد.

رسول خدا (صلی الله علیه و آله) : هرکه درختی بکارد هربار انسانی یا یکی از مخلوق خدا از آن بخورد برای وی صدقه ای محسوب شود.  (۱)
در روایتی از رسول اکرم صلی الله علیه و آله) آمده است: «هر کس درخت خرما یا درخت سدری را سیراب کند، گویا مؤمن تشنه ای را سیراب کرده است».(۲)
امام صادق علیه السلام نیز درباره حفاظت از درختان فرمودند:«خداوند درخت را برای انسان آفرید. از این رو، او باید درخت را بکارد، آن را آبیاری کند و در حفظ آن کوشا باشد».(۳)

یکی از کارهای زیبایی که میتوان انجام داد کاشتن درخت میوه به نیت صدقه برای سلامتی امام زمان(علیه السلام است.
فرصت را از دست ندهیم.

پی نوشت:
۱)نهج الفصاحه صفحه ۵۹۷
۲)کتاب الحیاه جلد ۵ صفحه ۳۴۴ ، وسائل الشیعه جلد ۱۲ صفحه ۲۵

۳) الحیاه جلد ۵ صفحه ۳۴۷ ، بحارالانوار جلد ۳ صفحه ۸۲و۸۳

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.