مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

کتابی که امام زمان آن را تمام کرد

کتابی که علامه حلی شروع کرد و امام زمان آن را تمام کرد

یکی از علمای اهل سنت در رد مذهب تشیع کتابی را تالیف کرده بود که در مجالس و محافل آن را برای مردم می‌خواند و آنان را گمراه می‌کند؛ او از ترس آن که مبادا کسی از علمای شیعه کتابش را رد کند، آن را به کسی نمی‌داد تا نسخه‌ای بردارد.

علامه حلی همیشه به دنبال راهی بود که کتاب را به دست آورد تا بتواند کتابی در رد آن بنویسد. او رابطه استاد و شاگردی را وسیله قرار داد و پس از جلب اطمینان استاد، از عالم سنی درخواست کرد حداکثر یک شب این کتاب را به وی قرض دهد که استاد اجازه داد علامه به مدت یک شب آن را در اختیار داشته باشد. علامه حلی همان مدت کم را نیز غنیمت شمرد. کتاب را از او گرفت و آن شب تا جایی که می‌توانست از آن نسخه برداری کرد.
علامه تا نیمه های شب مشغول نسخه برداری از کتاب بود و هنگامی که شب به نیمه رسید خواب بر او غلبه کرد تا جایی که توانایی ادامه کار را نداشت. در این هنگام مردی به اتاق وارد شد و گفت: «اجازه دهید مقدار باقی مانده از این کتاب را من بنویسم و شما استراحت کنید». علامه حلی پس از اطمینان از کمک فرد ناشناس به خواب عمیقی فرو رفت. هنگام اذان صبح از خواب بیدار شد و وقتی کتاب را بازکرد در عین ناباوری دید ادامه کتاب توسط آن مرد ناشناس نوشته شده و در پایان با نام «کتبه الحجه» امضا شده است.

پ ن:
مجالس المؤمنین، ۱۳۶۵ش، ج۱، ص۵۷۱

اشتراک گذاری
5 دیدگاه ها
  1. فاطمه می گوید

    سلام، عکسی از نسخه خطی این کتاب علامه حلی که خط آخرش نوشته حضرت مهدی باشه موجود هست؟ یا آدرس موزه ای که نگه داری می‌شده….

  2. طاها می گوید

    با سلام این کتابها اگر بصورت ساده وروان باشد فهمش آسانتر است

  3. مظاهر می گوید

    سلام در کدام موزه نگهداری میشود ین کتاب ارزشمند

  4. ناشناس می گوید

    سلام این کتاب در کجا نگهداری میشود در کدام موزه

  5. حسین می گوید

    سلام لطفاً میفرماید که اسم کتاب چیست ؟ودر کجا نگهداری میشود؟

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.