مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

رجعت در قرآن ۳

 IMG_20160611_203703

خداوند در سوره غافر درباره نصرت انبیای خود می فرماید:« انّا لَنَنصُرُ رُسُلَنا و الذین آمنوا فی الحیوه الدنیا و یوم یَقُومُ الاَشهاد»(۱) همانا ما فرستادگان خویش و مومنان را در زندگی دنیا و آن روزی که شاهدان قیام کنند یاری خواهیم رساند.
ظاهر آیه به خوبی نشان می دهد که این نصرت و یاری خداوند در دنیا محقق می شود. ما با مراجعه به تاریخ می بینیم این وعده ی الهی هنوز محقق نشده است. زیرا بسیاری از انبیا و اولیای الهی در دنیا به شهادت رسیده اند و یاری که منجر به پیروزی آنان بر دشمنانشان باشد هنوز محقق نشده است. در حالیکه آیه می فرماید: ما به طور قطعی فرستادگان خود و مومنان را یاری می کنیم.
در اینجا یا باید بگوییم العیاذ بالله خداوند خُلف وعده کرده است و دروغ گفته، در حالیکه این درست نیست و خداوند هرگز خلف وعده نمی کند. پس می ماند یک راه و آن اینکه این نصرت در آینده محقق خواهد شد.
در اینجا روایاتی هم داریم که ائمه علیهم السلام، این آیه را به رجعت تفسیر کرده اند.
امام صادق علیه السلام می فرمایند: سوگند به خداوند این آیه مربوط به رجعت است، مگر نمی دانی که پیامبران زیادی در این دنیا یاری نشده و به شهادت رسیده اند و ائمه علیهم السلام که مصداق کامل « الذین امنوا» هستند بدون یاری به شهادت رسیده و نصرت وعده داده شده شامل حالشان نشده است. پس این نصرت الهی در ایام رجعت محقق می شود.(۲)
۱.غافر، آیه ۵۱.
۲. بحار الانوار، ج ۵۳، ص ۶۵.

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.