مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

آمادگی برای ظهور

مهدویت

امام زمان کارش تنها مرجعیت احکام دین و اصلاح جامعه بشری نیست بلکه کار عمده‌اش حفظ نظام خلقت است یعنی همانگونه که خداوند خورشید را حافظ نظام منظومه شمسی قرار داده، امام نیز همچون خورشید محور وجود عالمیان باشد.

ما خیلی ادعای انتظار ظهور مهدی(عج) را داریم و فریاد یا «صاحب الزمان عجل علی ظهورک می‌کشیم» و «منتظران را به لب آمد نفس» می‌گوییم ولی می‌ترسیم به ما بگویند، شما دروغ می‌گویید! آیا این زندگی شما آماده من است؟ این عروسی‌های شما، این ولیمه‌های پر اسراف و تبذیر شما، مناسب با حضور من است!

اصلا شما مرا به مجالس خودتان راه می‌دهید چون می‌خواهید در شهوتتان آزاد باشید و من را مزاحم خود می‌بینید و راهم نمی‌دهید!

حاصل اینکه ما در شرایط کنونی زمان نیاز شدید به تحکیم اصول عقاید داریم مخصوصا تکیه دشمن روی مسئله امامت، بسیار جدی و عمیق است و می‌کوشند آن را از طرق مختلف خدشه دار کنند، چون می‌دانند امامت که مخدوش شد از یک طرف حقایق مربوط به توحید و نوبت مخدوش خواهد شد و از طرف دیگر روحانیت که تنها وسیله ارتباط مردم با اهل بیت رسالت است تضعیف گشته و از بین خواهد رفت و همین غایت آمال و آرزوهای دشمن است و لذا اصل اعتقاد به امامت که درست شد هم معارف مربوط به توحید و نبوت و معاد آن چنان که هست در دل‌ها تحقق می‌یابد و هم مسئله فقاهت در زمان غیبت جایگاه خاص خود را به دست آورده و روحانیت به معنای واقعی‌اش در میان امت اسلام مورد تکریم و تجلیل قرار می‌گیرد.

*امام زمان(عج) حافظ نظام هستی

فطرت ما امام را می‌خواهد اما او را خوب نمی‌شناسیم عقل ما هم می‌گوید: امام باید معصوم باشد باز نمی‌شناسیم و نمی‌دانیم آن کسانی که هم مطلوب فطرت‌اند و هم محبوب عقل، چه کسانی هستند؟

و اشباح العرض المجید: این‌ها کسانی هستند که احاطه به عرش مجید داشته‌اند.

عرشق که مقام حاکمیت و عالمیت خداست این بزرگواران از ساکنان آن مقامند که در زیارت جامعه می‌خوانیم:

خلقکم الله انارا فجعلکم بعرشه محدقین: خدا شما را انواری آفرید و محیط به عرش خودش قرار داد.

حقیقت آنکه ما درست درک نمی‌کنیم که عرش یعنی چه و احاطه به عرش یعنی چه؟ این که مقام علم و قدرت خدا در اختیار آنها قرار گرفته و آنها محدق به عرش خدا هستند، چه عظمتی را افاده می کند؟

اداره نظام خلقت واگذار به اراده آنهاست شاید در ذهن بعضی خطور کند که امام زمان(عج) که الان غایب است نه مرجع احکام است و نه قیام به اصلاح عالم می‌کند، بنابراین وجود آن حضرت چه نقشی در عالم دارد که باید از مادر متولد شده و زنده بماند تا زمان ظهور فرا برسد؟

عرض می‌شود: باید توجه کامل به این حقیقت داشت که امام زمان کارش تنها مرجعیت احکام دین و اصلاح جامعه بشری نیست بلکه کار عمده‌اش حفظ نظام خلقت است یعنی همانگونه که خداوند خورشید را حافظ نظام منظومه شمسی قرار داده است و تمام کرات بر محور او می‌چرخند و اگر او نباشد،‌ اختلال در نظام کواکب و سیارات به وجود آمده و متلاشی می‌شوند همچنین خالق حکیم اراده‌اش بر این تعلق گرفته که باید همیشه در عالم یک فرد انسان کامل با همین بدن عنصری و با تمام خواص بشری موجود باشد ـ‌حالا چه حاضر و چه غایب ـ تا همچون خورشید در منظومه شمسی‌اش محور وجود عالمیان باشد و تمام برکات از سوی خالق هستی از طریق وجود آن انسان کامل به عالمیان برسد که فرموده‌اند:

لولا الحجه لساخت الارض باهلها:

اگر حجت در روی زمین نباشد، زمین با اهلش نابود می‌شود.

بیمنه رزق الوری و بوجوده ثبتت الارض و السماء:

ثبات زمین و آسمان بستگی به وجود او و اراده او دارد و روزی روزی خوارانا از هر قبیل که باشد از کف با کفایت او به آنان می‌رسد.

این جمله هم موید مطلب مورد بحث است: کما او جبت ریاستهم فی فطر المکلفین: ریاست آنها را در فطرت مکلفین قرار دادی.

یعنی فطرت انسان ها ، طالب و پذیرای ریاست امامان معصوم است.

و بعثتهم لقیام القسط فی ابتداء الوجود الی یوم القیامه: آنها را از ابتدای هستی برانگیخته‌ای و مقرر داشته‌ای که به دست آنها اقامه قسط و عدل در میان جوامع انجام پذیرد.

منابع:

بحار الانوار

دعای عدیله، مفاتیح الجنان

معدن الاسرار فاضل قزوینی

مهدی (عج) و حکومت واحد جهانی اثر سیدمحمد ضیاءآبادی

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.