مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

«ادامه مسیحیت و یهودیت تا قیامت»ادیان در عصر ظهور۳۹


«ادامه مسیحیت و یهودیت تا قیامت»ادیان در عصر ظهور۳۹
گفته شد که در عصر ظهور کفار نابود نمی شوند بلکه هستند اما در اقلیتند و توان مقابله با حکومت اسلامی را نخواهند داشت. روایاتی که بر خلاف این مطلب دلالت کنند پذیرفته نیستند به دلیل دو آیه از آیات قرآن. آیه اول مورد بحث قرار گرفت و در ادامه آیه دوم تشریح می شود.

خداوند متعال می فرماید: «فَأَغْرَیْنا بَیْنَهُمُ الْعَداوَهَ وَ الْبَغْضاءَ إِلى‏ یَوْمِ الْقِیامَهِ؛[۱] «دشمنى و کینه را تا قیامت در بین یهود و نصاری انداختیم.» این آیه به روشنی دلالت دارد که تا روز قیامت یهودیان و مسیحیان وجود دارند و با یکدیگر به ستیز و مقابله و عناد خواهند پرداخت؛ بنابراین اگر در ظاهر برخی از روایات سخن از «نابودی یهود و نصاری» به دست حکومت عدل مهدوی آمده است این کلام قابل قبول نیست زیرا بر اساس ملاکی که خود اهل بیت به ما آموزش داده اند اگر مطلبی از روایات مخالف با قرآن کریم بود نباید مورد پذیرش قرار گیرد.[۲] ابن ابى یعفور می گوید از امام صادق علیه السلام پرسیدم در باره اختلاف حدیث فرمود: چون حدیثى بشما رسید و از قرآن یا قول پیغمبر (ص) گواهى بر آن یافتید اخذش کنید و گر نه براى آورنده‏اش سزاوارتر است. (شما نپذیرید و بکسى که نقل میکند برگردانید).[۳]

بنابراین در حکومت عدل امام زمان هیچ کس دین اجباری نخواهند داشت و قانون «لا اکراه فی الدین» در آن عصر نیز وجود دارد اما به جهت رونمائی از چهره حقیقی اسلام و برطرف شدن غبار اتهامات از آن، تمام دلهای آماده و جانهای پاک به این آیین گرایش می یابند و تنها اقلیتی معاند باقی می مانند که توان مقابله با اسلام را نخواهند داشت.

[۱] مائده: ۱۴.

[۲] ر.ک: آیه الله جوادی آملی، تفسیر تسنیم، ج ۱.

[۳] کافی، ج۱، ص ۶۹.

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.