مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

«امنیت نعمتی بی بدیل»عدالت ورزی در عصر ظهور۸۳

«امنیت نعمتی بی بدیل»عدالت ورزی در عصر ظهور۸۳

قطره قطره آب نعمت بزرگی است که مخصوصا ارزش آن برای تشنه لب بسیار مهم است اما در این میان چیزی وجود دارد که ارزشی فراتر از قطرات آب دارد اما افراد و حتی شخص تشنه غالبا از آن غافل هستند و آن چیز «ظرف» است. آری اگر ظرفی نباشد ـ که آب در آن محفوظ بماند ـ آب بر زمین ریخته می شود و خاکها آن را به درون خود می کشند و تشنه لب با تشنگی خود رها می شود. در اطراف ما نعمت های فراوانی وجود دارند: دست و پا و چشم، والدین، معلم، ثروت، زیبائی، آسمان، زمین و …

این امور به منزله همان قطرات آب هستند که ارزشی فراوان دارند اما در این میان امر دیگری وجود دارد که مانند ظرف است و آن امر «امنیت» است تنها در ظرف امنیت است که می توان از قطره قطره این نعمات استفاده وافر برد اما اگر ظرف امنیت بشکند و متلاشی شود بسیاری از این نعمات قابل استفاده نخواهند بود.

پیامبر اکرم (ص) فرموند: «دو نعمت وجود دارند که ناشناخته اند؛ امنیت و سلامتی»[۱]
آری اهمیت این دو هنگامی که از کف بروند روشن می شود و این هنگامه هنگامه دیری است. به هر روی در زمانه ظهور این نعمت در بیشترین حد خود به ظهور و بروز می رسد و امنیتی که تابحال در جهان سابقه نداشته است بر عالم سایه افکن می شود. در بخش های بعدی برخی از روایات ناظر به این مطلب بیان می شوند.

[۱] روضه الواعظین، ج ۲، ص ۴۷۲.

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.