مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

«عدم امکان فرار از تیررس امام»سیره حضرت در حکمرانی و تحقق عدالت جهانی۸۹

«عدم امکان فرار از تیررس امام»سیره حضرت در حکمرانی و تحقق عدالت جهانی۸۹

پیامبران الهی و امامان معصوم هرگاه بین مردم به قضاوت و یا حکومت پرداخته اند موضوعات را با بینه (شاهد) و قسم تشخیص داده اند. مثلا امام هرگز شخصی را به جهت اینکه به علم امامت می داند قاتل است قصاص نمی کند بلکه به جهت مصالحی تنها در صورت وجود بینه (شاهد) و یا قسم و اعتراف خود شخص او را قصاص می کند. پیامبر اکرم (ص) فرمود: «من در بین شما تنها با بینه و قسم قضاوت می کنم.»[۱] یعنی در مقام تشخیص به علم غیب خود عمل نخواهم کرد.

در عصر ظهور اما، اراده خدا به این تعلق گرفته است که حکومت و قضاوت حضرت صاحب (عج) بر اساس علم شخصی خود ایشان باشد؛ زیرا حکومت عدل جهانی بدون اعمال این قدرت آسمانی ممکن نیست؛ چرا که برخی از تبه کاران نه شاهدی بر تبه کاری آنها وجود دارد و نه خود معترف به افعال ناپسند خویش هستند و در عین حال مخل به تحقق عدالت جهانی هستند و در این مسیر مانع تراشی می کنند. از روایات بر می آید که حضرت چنین افرادی را با علم غیب خویش قلع و قمع می کند و از این جهت حکمرانی و قضاوت حضرت شبیه حکم رانی و قضاوت خداوند متعال در قیامت است که هیچ کس از آن امکان فرار ندارد چرا که در مرتبه علم الهی همه حقایق به وضوح و روشنی جای دارند.

[۱] کافی، ج۷، ص ۴۱۴.

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.