مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

«شناخت به جهت رغبت»دومین فایده ترسیم وقایع هنگام ظهور-۳

اولین دلیل بر اهمیت شناخت وقایع هنگام ظهور و پس از ظهور امام مهدی (عج) «ضرورت آماده سازی برای این انقلاب جهانی» بود. در این بخش به دومین دلیل اشاره می شود.

ب. شناخت به جهت رغبت

این شناخت باید در وجود هر شیعه ای نقش ببندد تا میل رغبت وافری برای تحقق حکومت عدل جهانی در او محقق شود. اگر ما کیفیت حکومت ایشان را ندانیم چگونه می توانیم در انتظار این حرکت جهانی به سربریم؟ بازگو کردن وقایع مذکور از این جهت، شبیه ترسیم نعمات بهشتی در قرآن کریم و روایات است؛ همه می دانیم که آیات فراوانی از قرآن کریم و روایات متعددی از پیشوایان دینی، به بیان جزئیات بهشت برین پرداخته اند؛ بدون شک یک هدف از این دسته متون دینی، ایجاد رغبت در مسلمین برای رسیدن به بهشت برین است. آری قیام و ظهور امام زمان همان بهشتی است که در دامن دنیا محقق می شود و همان آب گوارائی است که تشنگان حق و حقیقت و عدالت در جستجوی آن هستند بنابراین لازم است آن را بشناسیم تا مبداء میل و رغبت ما به آن دوچندان شود. شاید به همین دلیل است که در برخی از ادعیه که برای طلب ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف از خداوند متعال وارد شده است بر مساله «رغبت به دولت کریمه» تاکید شده است.[۱]

در مباحث پیش رو می کوشیم در هر بخش تصویری از این وقایع ارائه دهیم که اولا ما را به «آماده سازی» برای این قیام جهانی دعوت کند و ثانیا در درون ما «میل» و رغبتی وافر برای پیوستن به آن ایجاد نماید.

پی نوشت:

[۱] کافی، ج۳، ص ۴۲۴.

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.