وصیت رسول خدا سند حقانیت احمدالحسن!

مهمترین استناد احمد بصری، جهت اثبات حقانیت خود به عنوان فرزند و وصی حضرت امام مهدی(عج)، روایتی تحت عنوان «وصیت» حضرت رسول اکرم(ص) در کتاب «الغیبه» شیخ طوسی(ره) است. اولین بهره برداری احمد بصری، از یک مشابهت اسمی در پایان این روایت آغاز شده و از این رهگذر، خود را فرزند امام مهدی(عج) و سیزدهمین وصی حضرت رسول اکرم(ص) معرفی کرده است!

علمای شیعه این وصیت را بدلیل مخالفت با قران و روایات متواتر و مشهور رد کرده اند.(بحارالانوار ج۵۳ ص۴۵۵)

چنانچه مایل به مطالعه بیشتر در خصوص وصیت و استنادات به آن هستید به آدرسهای زیر و کتاب وصیت در امامت،نویسنده محمد شهبازیان و کتاب لوح و قلم نویسنده سید مهدی مجتهد سیستانی مراجعه فرمایید.
واکاوی پرچم و سلاح و وصیت رسول الله(جوابی برای مدعی دروغین احمدالحِسن)

مقاله «احمد» در حدیث موسوم به وصیت (نقد ادعای دروغ احمد البصری)

نظرات (1)

    احمد بصری ادعا میکند که تنها وصیت بازدارنده از گمراهی همان است که در کتاب الغیبه شیخ توسی امده است.
    علاوه بر ضعف سندی و دلالتی روایت الغیبه توسی با مراجعه به کتابهای قدیمی تر از الغیبه شیخ توسی متوجه میشویم روایاتی که اشاره دارد به بازدارندگی از گمراهی غیر از چیزی است که مبلغان فرقه مدعی یمانی ادعا میکنند.
    سلیم بن قیس هلالی از یاران امام علی در کتابی که نوشته و معروف به کتاب سلیم بن قیس است نقل میکند که
    پیامبر(ص) پس از خارج شدن سامری امت و یارانش از خانه درخواست کاغذ و قلم نمودند و وصیتی را که عمر و … نگذاشتند بنویسند نوشتند.
    پس وصیت عاصم از گمراهی در همان روز توسط خود پیامبر نوشته شد.
    در آن وصیت تنها به دوازده امام اشاره شده است و هیچ اشاره به مهدیین و حکومت غیر از ائمه معصومین ندارد.
    نکته مهمی که باید در نظر داشت
    این وصیت موافق قران و روایات دیگر ائمه که اشاره به تعداد ائمه و اوصیای دوازده گانه و رجعت اهل البیت(ع) و حکومت امام حسین (ع) پس از امام مهدی (عج) دارد.
    کتاب سُلیم قیس هلالی ص ۵۷۵

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *