مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

۸۶. ادعای حیدر مشتت

مدعیان دروغین مهدویت
مدعیان دروغین مهدویت

در سالهای اخیر فردی به نام «حیدر مشتت» خود را به عنوان یمانی معرفی کرد. وی یکی از شاگردان مدرسه شهید محمد صادق صدر بود که در همان ایام حرکتش را آغاز کرده و دعوتش را فقط برای عده‌ای خاص ابراز کرد.
او ابتدا ادعا کرد که همان قحطانی موعود است و سپس مدعی شد که یمانی است.
در ابتدا احمد اسماعیل (احمد الحسن) و حیدر مشتت با هم شریک بودند، پس از مدتی میانشان اختلاف افتاد و سپس باهم توافق کردند که احمد اسماعیل فرستاده امام زمان باشد و حیدر گواه او ! حیدر نیز با صدور بیانیه‌ای در ۶ جمادی الثانی، ۱۴۲۴ حمایتش از احمد اسماعیل را اعلام کرده و او را فرستاده امام زمان (علیه‌السلام) و خود را به ‌عنوان شاهد و گواه او معرفی نمود! (ر.ک: بررسی و رد ادعاهای احمد اسماعیل ص ۳۹)

این توافق یک سال ادامه داشت تا اینکه حیدر خود ادعای یمانی بودن کرد و احمد اسماعیل به این طریق او را لعن و نفرین نمود و یکی از انصار او در رد حیدر مشتت کتابی به عنوان «سامری عصر ظهور» نگاشت. وی می نویسد: «حیدر مشتت پیرو احمد الحسن بود و بیش از یک سال برای او تبلیغ می کرد. سپس مرتد شد و به دروغ ادعا کرد که یمانی موعود است و سید احمد او را نصیحت کرد که از این ادعای باطل برگردد» (همان، ۴۰)

سرانجام نامبرده به صورت مشکوکی در مسیر بغداد با ضرب اسلحه کشته شد. در حال حاضر پیروان حیدر مشتت باور به زنده بودن و غیبت کبرای او دارند و او را با نام ابو عبدالله الحسین القحطانی می شناسند.

پوستر با کیفیت بالاتر

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.