مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

۸۴. ادعای احمد اسماعیل (احمد الحسن) ۹

مدعیان دروغین مهدویت
مدعیان دروغین مهدویت

احمد اسماعیل همانطور که بر «خوابهای متعدد پیروانش» تاکید می کند، به برخی احادیث نیز برای ارزش مند ساختن این خوابها اشاره می نماید. توضیح اینکه در برخی احادیث وارد شده که رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند: «هر کس مرا در خوابش ببیند مرا در خواب دیده است زیرا شیطان نمی تواند به صورت من و به صورت هیچ یک از اوصیاء من ظاهر شود … به درستی که رویای صادقه جزئی از هفتاد جزء نبوت است» (ر.ک: کشف الغمه، ج ۲، ص ۳۳۰) بر اساس این روایت او معتقد است: «بسیاری شخص امام معصوم را در خواب دیده اند که مرا تایید نموده است و شیطان طبق این احادیث نمی تواند به صورت امام معصوم ظاهر شود.»

باید توجه نمود که این استدلال تمام نیست و محصول ناتوانی از فهم دقیق روایت شریف است زیرا:

اولا: در روایت فرموده است «فان الشیطان لا یتمثل بی» شیطان نمی تواند به صورت من متمثل شود، اما نفرموده است «شیطان نمی تواند به صورت های مختلف متمثل شود»؛ مقصود این است که هر چند شیطان نمی تواند به «صورت واقعی پیامبر و امام» ظاهر شود اما می تواند به «صورتی بدلی» متمثل شود و خود را امام معصوم جلوه دهد. در این صورت افرادی که صورت واقعی معصوم را نشناسند طبیعتا این معصوم بدلی را – که ای بسا چهره ای نورانی و دلفریب داشته باشد – به جای خود معصوم تصور می نمایند. به عبارت دیگر تنها کسانی در خواب خود معصوم را می بینند که قبلا چهره واقعی او را بشناسند و الا ممکن است شیطان در چهره ای بدلی خویش را به جای معصوم به شخص بقبولاند.

ثانیا: در همین حدیث شریف فرموده است رویای صادقه جزئی از نبوت است و نفرموده هر رویایی اینچنین است؛ و چنانچه در بحث قبل گذشت بدون شک نمی توان هر رویایی را صحیح و حجت قلمداد نمود.

پوستر با کیفیت بالاتر

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.