مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

۷۸. ادعای احمد اسماعیل (احمد الحسن) ۳

مدعیان دروغین مهدویت
مدعیان دروغین مهدویت

احمد الحسن در نامه سرگشاده ای که به مقام معظم رهبری، مراجع عظام و جمعی از علما نوشته است، پس از تبیین برخی از مدعیات واهی خود به بیان استدلال های اثبات آنها می پردازد، به جهت اهمیتی که این نامه دارد و طبعا باید در آن محکم ترین دلایل بر ادعای نامبرده ذکر شود خلاصه دلایل او را در انتهای این نامه از نظر می گذرانیم:

الف. ده ها نفر از مومنین، صدها خواب صادق از ائمه معصومین در تائید مقام احمد الحسن دیده اند.

ب. احمد الحسن پیشگوئی های فراوانی برای مومنین داشته است که در خصوص آنها کتابی چاپ خواهد شد.

ج. ده ها نفر از مومنین برای پذیرش ادعای احمد الحسن از قرآن استخاره نموده اند و تائید او را از آیات قرآن دیده اند. (ر.ک: دجال البصره، ص ۸۱)

باید توجه نمود که:

اولا خواب حجت شرعی نیست. خصوصا هنگامی که این خواب تنها ادعا شود! آیا هر کسی نمی تواند ادعائی شبیه به این ادعا نمود و بگوید «صدها هزار نفر در تائید گفتار من رویای صادق دیده اند!» به هر روی در خصوص خواب در آینده بحث مستقلی خواهیم داشت.

ثانیا دلیل دوم شبیه ادعای یک رمال است که بگوید: «من برای هزاران نفر فال گرفته ام و آینده آنها را مو به مو توضیح داده ام!» بنابراین حتی اگر کتابی که وعده کرده است چاپ شود ارزشی نخواهد داشت.

ثالثا چنانچه اتفاق نظر فقها بر این مساله است، استخاره مرسوم به قرآن کریم در تعیین حق از باطل جایز نیست بلکه تشخیص حق و باطل تنها با سنت قطعی (آیات و روایت یقینی) و عقل ممکن است. (برای جواب تفصیلی ر.ک: بررسی و رد ادعاهای احمد اسماعیل، ص ۱۲۴ – ۱۳۴) در آینده در خصوص استخاره نیز بحث مستقل خواهیم داشت.

به دلیل سست بودن این نامه هیچ یک از علمای مخاطب آن پاسخی به آن ندادند و عجیب است که هواداران وی این عدم پاسخ را به ناتوانی مراجع عظام از پاسخگوئی به استدلال های محکم او تفسیر می کنند!

پوستر با کیفیت بالاتر

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.