مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

۱۷. مدعیان امامت زید بن علی ۲

مدعیان دروغین مهدویت

علامه عسکری در خصوص زیدیه می نویسد: «این فرقه مانند شیعه معتقد نیست که امامان امّت اسلام را پروردگار عالم تعیین نموده و پیامبر صلّى اللّه علیه و آله و سلّم به امر پروردگار این موضوع را به مسلمانان تبلیغ فرموده؛ بلکه عقیده دارند پس از امام على علیه السّلام هر کس از اولاد على و فاطمه علیها السّلام با شمشیر قیام کند، او امام مسلمانان مى ‏شود. زیدیّه در این عقیده همانند اهل سنّت مى‏باشند که مى‏ گویند خداوند براى مسلمانان امام تعیین نفرموده است. آنان در احکام نیز از ابو حنیفه تقلید مى‏ نمایند که امام یکى از مذاهب فقهى مکتب خلفا مى‏ باشد.» (نقش ائمه در احیای دین، ج‏۲، ص: ۱۸۰)

بر این اساس چند نقد اساسی به اعتقاد ایشان وارد است:

اولا روایات صحیح و متعددی که تعداد امامان را ۱۲ نفر شمرده و آخرین آنها را قائم دانسته اند (ر.ک: الغیبه، شیخ طوسی، ص ۱۴۰ و …) چگونه با عقاید ایشان جمع می شوند؟!

ثانیا اگر خروج با شمشیر و حکومت کردن، شرط امامت است آیا امام حسن علیه السّلام پس از صلح با معاویه امام نبوده و امامت از او سلب شده است؟! این در حالی است که این گروه مسلما امام حسن علیه السلام را امام می دانند.

ثانیا چگونه از ابو حنیفه تقلید مى‏ کنند و او را امام خود در فقه و احکام مى‏ دانند، در حالى که وى اصل آنان را در امامت قبول نداشته است و ائمّه‏ اى را که زیدیّه امام مى‏دانند (امام على و دو فرزندش امام حسن و امام حسین علیهم السّلام) امام نمى‏ دانسته است؟!

به هر روی این فرقه بر خلاف فرق های پیشین به کلی از بین نرفته است و جماعتی از ایشان اکنون بیشتر در کشورهای یمن و سوریه و برخی از کشورهای دیگر زندگی می کنند.

پوستر با کیفیت بالاتر

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.