مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

کیفیت استقرار حکومت حضرت مهدی

IMG_20160604_103411

در جریان ظهور و کیفیت استقرار دولت مهدوی، اهل تسنن با شیعیان اختلاف نظر دارند. اهل تسنن اعتقاد دارند، در آن زمان حتی به اندازۀ خون حجامت، خونی ریخته نخواهد شد و استقرار حکومت مهدوی بدون خون و خونریزی خواهد بود.
اما شیعیان معتقد هستند که حضرت در ابتدا مردم را دعوت می کنند و در اثر این دعوت عده ای به جبهه حق می پیوندند ولی پُر واضح است که صاحبان زر و زور و قدرت و مستکبران عالم که به ظاهر برای خود در عالم یک آقائی درست کرده اند به راحتی در مقابل حضرت سر تسلیم فرود نخواهند آورد و تا آخرین نفس در مقابل حضرت ایستادگی می کنند. آن بزرگوار هم بنا بر ماموریتی که دارند و برای یکپارچه کردن مردم در مقابل آنان خواهد جنگید و خون های ریخته خواهد شد.
بشیر نبّال می گوید به امام باقرعلیه السلام گفتم: آن ها می گویند: وقتی که ظهور پیش آمد، کارها به نفع او تمام می شود و به مقدار خون حجامت، خون ریزی نمی شود. فرمود: ابدا این طور نیست سوگند به کسی که جانم در دست اوست( آن قدر جنگ و خون ریزی می شود) تا ما وشما از صورت هایمان خون و عرق پاک کنیم.(۱)
نکته ای که در اینجا بسیار مهم است این است که اولا شیعیان به راحتی دعوت حضرت را می پذیرند و این که حضرت عده ای را به هلاکت می اندازند، برای دشمنان معاند ایشان است. عده ای از دشمنان شیعه از اینگونه روایات سوء استفاده می کنند و می گویند اگر امام زمان بیاید در ابتدا دریای خون را می اندازد و بسیاری را با شمشیر سر می بُرد تا با این القاءات شیعیان را ناامید کنند. در حالیکه چنین نیست بلکه آن بزرگوار در ابتدا مردم را با منطق قوی دعوت می کنند و بسیاری دعوت ایشان را می پذیرند.
۱.غیبت نعمانی، ص ۱۵۲

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.