مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

قضاوت در دولت مهدوی

IMG_20160605_212844

قوه ای قضائیه مرحلۀ آخر برای تأمبن امنیت و عدالت می باشد و آنچنان که باید بر پیشگیری جرم تأثیر بگذارد، نمی گذارد. در عصر امام خوبیها، برنامه های اجرا خواهد شد که جرم و جنایت و فساد به حداقل خود خواهد رسید.
در ابتدا حضرت مهدی(عج) با اجرای دقیق و صحیح تعالیم اسلامی، پایه های ایمانی و اخلاقی مردم تقویت شده و مردم در اثر آن رشد و آگاهی پیدا می کنند. آموزش و تربیت صحیح اثر عمیقی در مبارزه با فساد و تجاوز و انحرافات اجتماعی و اخلاقی دارد. آموزش های اخلاقی با وسایل ارتباط جمعی فوق العاده پیشرفته، آن چنان وسعت می گیرد که مردم در کنار یکدیگر زندگی مسالمت آمیزی خواهند داشت.
امیر المومنین علی (ع) می فرمایند: … میش و گرگ در یک محل می چرند و کودکان با مار و عقرب ها بازی می کنند و این گزندگان به آنان آسیبی نخواهند رسانید، بدی از بین رفته و نیکی باقی خواهد ماند.(۱)
این روایت گویای این مطلب است که امنیت فراگیر می شود و مردم در کمال امنیت به رشد و تعالی خواهند پرداخت و گرگ صفتان خون خوار دیگر نخواهند توانست از وجود مستضعفان جامعه بهره کشی نمایند. اگر در حال حاضر بدیها و زشتی ها در عالم فراگیر شده است در آن عصر دولت کریمه این خوبی ها و زیبای ها است که در سرتاسر عالم فراگیر می شود.
در سایۀ حکومت مهدوی، چنان امنیتی بر جهان سایه بر می افکند که طبق روایتی یک زن تنها می تواند از شرق جهان به غرب عالم برود، بدون اینکه کسی مزاحم او بشود.
۱.عقد الدّرر، باب ۷، ص ۱۵۹.

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.