مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

شیوه قضاوت حضرت مهدی

قضاوت امام زمان
روش قضاوت امام مهدی(عج) مانند روش قضاوت حضرت داود(ع) و حضرت سلیمان (ع) است و ایشان با علم خود قضاوت می کنند و نیازی به شاهد وجود ندارد. آن بزرگوار بنا بر علم امامت خود از تمام حوادث آگاهی دارند و به اسراری که در درون افراد نهفته است علم دارند.
امام صادق(ع) می فرمایند: دنیا از بین نمی رود تا مردی از ما اهل بیت خروج نماید که با حکم داود و آل داود حکم کند و از مردم شاهد نمی خواهد.(۱)
در روایتی امام عسگری می فرمایند: چون در مکه ظاهر شود و اصحاب او جمع شوند و با او بیعت کنند. پس از آن امر کند که منادی ندا دهد: این مهدی(ع) است که به قضای داود و سلیمان قضاوت می کند و از کسی بینه نمی طلبد.(۲)
از این چنین روایات می توان نکاتی گرفت:
۱. در قضاوت های کنونی علم خود قاضی حجت نیست و قاضی باید بر مبنای اعتراف طرفین و ادله ی موجود قضاوت کند و لکن حضرت حجت(عج) بنا بر علم خود قضاوت می کنند.
۲. قضاوت ایشان کاملابر مبنای عدالت است و چون بنا بر علم امامت که متصل بر علم الهی است خطا در آن راه ندارد و هر کس به حقش خواهد رسید.
۳. امکان فریب قاضی از بین می رود زیرا از یک طرف ایشان با علم امامت به همه چیز آگاه می باشند و چیزی از ایشان مخفی نیست و از طرف دیگر بساط شهادت دروغ برچیده می شود.
۴. چون حضرت از درون افراد آگاهی دارند نفاق برچیده می شود و ایشان با نگاه به سیمای افراد، باطن حقیقی آنها را می شناسد.
۱.بحار الانوار،ج ۵۲، ص ۳۲۰.
۲.غیبت نعمانی، ص ۲۱۴.

اشتراک گذاری
2 دیدگاه ها
  1. رضا می گوید

    سلام علیکم خدا قوت بنده پای مصنوعی وترکشهایی دربدن دارم سبت ۳صبح هستش همه خوابن من ازدرددبیدار داغونم چن آرزو داشتم شدم جانباز به آرزوهایم نرسیدم مهم نیست اصلا دردموبدبختی هاموتحمل میکم ازنظراقتصادی داغونم به چن تا از بزرگان شهرم ساری نامه نوشتم گفتم جانبازم باپای مصنوعی و ترکش های دربدن دارم زندگی میکنم فرزندی صعلب دارم از زندگیم از بدبختی هایم گفتم به آدمهایی نامه دادم که خودشان را مسلمانان واقعی این شهرمیدانندناله کردم زارزدم ازمشکلاتم گفتم هیچ کاری نکردن فقط شعاردادن شعار انسانهایی که برای پست مقام کارها میکنند حتی باخداقران بازی میکنند خیلی خودشان را اهل خدامیدانندفقط ضاهرشون اینجوریه میلیارد سرمایه دارن ولی باز دنبال پول هستن ای مسلمانان ای کاش میمردم تکه تکه میشدم شهید میشدم اینه رسم علی فرقی باید میان انسان وحیوان باشه یادم میادچنتا شیریه گاوی را دنبال کردن گرفتنش دیدن حامله هستش یه دعوای ساخته گی درست کردن تا گاوفرارکنه چی بگم ازاین آدمها به ضاهربانمازشهرم با بدبختی دارم زندگی میکنم خدایا توخوته پنجاه متری بازنودوبچه داریم زندگی میکنیم. کانال یک میزنی داره جانبازنشون میده فقط شعارمیدهند گرفتارم من چه کردن برای من برای پدردلسوز مهربان خامنه ای بارها نامه دادم گفتم میخام رهبرم را ببینم برای چن لحظه پدربی پولی بسوزه آخرش همه میمیریم بخاطرخداهم کسی نیست کمک کنه.

    1. جواد رحیمی می گوید

      علیکم السلام و خدا نگه دار شما
      ذیل مطلبی درد دل کرده اید که قضاوت حضرت مهدی (عج) را آورده ایم
      ان شاء الله بحق امام حسین(ع) که در ایام اربعینشون هستیم رفع مشکل و گرفتاری بشود.

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.