مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

سر درس مهدویت ۹۹ (ملاقات با امام زمان ۴)

مهدویت

حال که دیدار امام زمان علیه السلام در عصر غیبت ممکن است آیا اصرار و پافشاری به جهت ملاقات با حضرت مطلوب است؟

آنچه که مطلوب است و وظیفه ما در عصر غیبت به حساب می‏آید این است که بکوشیم تا موانع ظهور حضرت را برطرف کرده، زمینه ظهور حضرت را فراهم نماییم. و نیز وظیفه داریم که به دستورات و وظایف خود عمل کنیم تا به قرب معنوی نسبت به حضرت نایل آییم.

اساسا «دیدار امام زمان در عصر غیبت» یک قاعده عمومی نیست و الا «غیبت» معنا ندارد. آری آرزوی این شرافت را در سر داشتن امری بسیار شیرین است اما هرگز نباید آن را هدف قرار داد.

از آیت حق مرحوم محمدتقی بهلول (ره) پرسیدند که چه وقت می شود به حضور آقا امام زمان، ارواحنا فداه، مشرّف شد؟ فرمودند: با تقوا باشید؛ وقتی که بین شما و حضرت علیه السلام سنخیّت باشد. سپس فرمودند: دیدن امام زمان، روحی فداه، مهّم نیست، مهم این است که او ما را ببیند. خیلی ها هم علی علیه السلام را دیدند امّا دشمن او شدند. اگر کاری کردیم که نظر آنها را جلب کنیم، آن ارزش دارد. (برگرفته از کتاب «ملکوتی خاک نشین، سیری در زندگانی حاج شیخ بهلول محمدتقی بهلول»)

در پایان مناسب است به یکی از فرمایشات آیت الله بهجت رحمه الله علیه اشاره کنیم که فرمودند:
لازم نیست که انسان در پی این باشد که به خدمت حضرت ولیّ‌عصر (عج) تشرّف حاصل کند. بلکه شاید خواندن دو رکعت نماز و سپس توسل به ائمه علیهم السلام بهتر از تشرّف باشد، زیرا هرجا که باشیم آن حضرت می‌بینند و می‌شنوند. ضمناً عبادت در زمان غیبت افضل از عبادت در زمان حضور است و زیارت هر کدام از ائمه اطهار علیهم السلام مانند زیارت خود حضرت حجّت عجل الله تعالی فرجه است. (مجله اشراق اندیشه، ش۲۱، ص۲۷)

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.