مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

سر درس مهدویت ۶۳ (مهدی فرزند امام حسین ۱)

وهابیت

یکی دیگر از استدلال های ابن تیمیه برای انکار ولادت امام عصر علیه السلام روایتی است که نامبرده نقل می نماید: «قد روی عن علی أنه قال هو من ولد الحسن بن علی لا من ولد الحسین؛ روایت از علی (علیه السلام) آمده است که او (امام مهدی علیه السلام) از اولاد امام حسن مجتبی است نه از اولاد امام حسین.» (منهاج السنه ، ج۴ ، ص۹۵)

در اینجا باید به نکاتی توجه نمود:

  1. با وجود روایات متعددی که شیعه نقل نموده و ایشان را فرزند امام عسکری علیهما السلام و طبعا از نوادگان امام حسین علیه السلام دانسته است جائی برای تمسک به روایتی که ابن تیمیه آن را نقل کند باقی نمی ماند.
  2. ابن تیمیه این عبارت را نقل می‌کند و با کمال تعجب هیچ مصدر و منبعی برای آن نیاورده است؛ به هر روی منبع آن «سنن أبی داود، ج۲‌، ص۳۱۱» است. در آنجا آمده: «قال علی رضی الله عنه و نظر إلى ابنه الحسن فقال: إن ابنی هذا سید کما سماه النبی صلى الله علیه وسلم و سیخرج من صلبه رجل یسمى باسم نبیکم یشبهه فی الخلق؛ علی به فرزندش حسن (علیهما السلام) نگریست و گفت: این فرزندم همانطور که پیامبر او را نامید سید و آقاست، از نسل او فرزندی قیام می کند که هم نام پیامبر شماست و در اخلاق شبیه اوست.» علاوه بر ابی داود دیگران نیز این حدیث را نقل کرده اند نظیر ابن أثیر جزری در جامع الأصول ج۱۱، ص ۴۹ و متقی هندی در کنز العمال ج۱۳، ص۶۴۷ .
  3. راوی این حدیث ابو اسحاق است در حالی که ابن حجر در مورد او می نویسد: «وکان عمره یوم شهاده امیر المؤمنین سبع سنین لأنه ولد لسنتین بقیتا من خلافه عثمان؛ روزی که امیر المؤمنین علیه السلام از دنیا رفت، این شخص هفت ساله بوده است ؛ چون دو سال مانده به آخر خلافت عثمان به دنیا آمده است!» حال چگونه در سنین کودکی نقل نموده و نقل او مورد اعتماد شیخ الاسلام ابن تیمیه! قرار گرفته است خدا عالم است.

درس آینده را برای تکمیل پاسخ به این اشکال ابن تیمیه دنبال نمایید.

 

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.