مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

سر درس مهدویت ۲۰ (مهدی موعود علیه السلام در قرآن ۱۲)

 IMG_20160423_235151

  1. خداوند سبحان در آیه ۳۳ از سوره اسراء می فرماید: «مَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنا لِوَلِیِّهِ سُلْطاناً فَلا یُسْرِفْ فِی الْقَتْلِ إِنَّهُ کانَ مَنْصُوراً» یعنی «هر کس مظلوم [و به ناحق‏] کشته شود، براى ولی و وارثش تسلّطى بر قاتل قرار داده‏ایم، پس او در کشتن زیاده روى نمی کند [و توسط ما] یاری و حمایت می شود»
  2. این آیه نیز بر مهدی موعود علیه السلام تطبیق شده است توضیح اینکه شخصی از حضرت صادق علیه السلام در مورد آیه شریفه سؤال کرد. حضرت فرمود: «مراد از آیه قائم آل محمد صلی الله علیه و آله وسلم است که خروج نموده و در برابر خون حسین علیه السلام عده‏ای را به قتل می‏رساند. پس اگر همه اهل زمین را بکشد اسراف کننده نخواهد بود. بنابراین، این که خداوند می‏فرماید: در کشتن اسراف کننده نخواهد بود یعنی کاری که می‏کند اسراف شمرده نمی‏شود» سپس امام صادق علیه السلام فرمود: «به خدا قسم فرزندان قاتلان حسین علیه السلام را به واسطه اعمال پدرانشان می‏کشد» البته در تفسیر برهان ج ۲ ص ۴۱۹ آمده که شخصی از حضرت رضا علیه السلام از معنای کلام حضرت صادق علیه السلام سؤال می‏کند واینکه کشتن فرزندان به گناه پدرانشان چگونه با آیه «و لا تزر وازره وزر اخری» (هیچ کس بار گناه دیگری را به دوش نمی کشد) سازگار است؟ حضرت در پاسخ می‏فرمایند: «منظور آن فرزندانی هستند که به عمل پدرانشان راضی بوده و افتخار می‏کنند و اگر کسی در مشرق کشته شود و کسی در مغرب به قتل او راضی باشد او هم شریک قاتل محسوب می‏گردد»
  3. از دو روایت فوق استفاده می شود که با آمدن مهدی موعود علیه السلام بساط ظلم و ستم از ریشه برچیده می شود و کسانی که خیال ظلم و جنایت در ذهن می پرورانند به قدرت الهیِ آن حضرت از لوث وجود پاک می شوند زیرا رضایت به قتل حسین علیه السلام در حقیقت رضایت به انجام هر نوع ظلم و ستم و حق کشی است؛ اگر بزرگترین ظلم کشتن امام معصوم است و اگر کسانی به این بزرگترین ظلم راضی اند و برای تحقق آن اقدام عملی می کنند در نتیجه مستعد انجام هر نوع ظلم خرد و کلان دیگری خواهند بود و به روشنی پیداست که تحقق عدالت جهان گستر و امنیت شامل و کامل با وجود چنین افرادی ممکن نخواهد شد از همین روی است که امام موعود علیه السلام در هنگام ظهور – پس از اتمام حجت بر این افراد و عدم بازگشت آنها چنانچه از سایر روایات استفاده می شود – زمین را از لوث وجود ایشان پاک خواهد نمود و از این طریق به صورت حقیقی انتقام خون بزرگترین مظلوم عالم یعنی ابا عبد الله الحسین علیه السلام که برای تحقق عدالت قیام نمود نیز گرفته خواهد شد.
اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.