مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

سر درس مهدویت ۲۳ (مهدی موعود علیه السلام در ادیان دیگر ۳)

IMG_20160427_235336 

  1. در کتاب «اشعیای نبی» که از ملحقات تورات محسوب می شود این پیامبر – که یکی از پیامبران پیرو تورات است – بشارت فراوانی در مورد ظهور حضرت مهدی (علیه السلام) داده است. در اینجا نخست فرازی از آن بشارت ها را نقل نموده، و برخی از نکات آن را توضیح می دهیم تا معلوم شود که مسلمانان در باره عقیده به ظهور یک مصلح جهانی تنها نیستند، بلکه همه اهل کتاب در این عقیده با مسلمانان اشتراک نظر دارند.
  2. در فرازی از کتاب اشعیا در خصوص یکی از فرزندان یسیّ، سه بشارت داده شده است؛ مقدمتا باید دانست که یسیّ پدر حضرت داود بوده است و بدون شک می توان مهدی موعود علیه السلام را از فرزندان او محسوب نمود زیرا طبق تحقیق علامه عسکری در کتاب «امام مهدی در آیینه ادیان» حضرت داوود و سلیمان فرزندان پسری یسیّ، و حضرت عیسی بن مریم (علیه السلام) نواده دختری وی، و مهدی موعود (علیه السلام) نیز از جانب مادرش جناب نرجس خاتون نواده دختری «یسیّ» می باشد. در هر صورت در خصوص این نواده و حکومت آن سه بشارت داده شده است که عینا در روایات اسلامی نیز آنها را ملاحظه می کنیم.
  3. این سه بشارت که در تورات، کتاب اشعیای نبی، باب ۱۱، بندهای ۱-۱۰ ذکر شده اند عبارتند از:

الف. قضاوت عادلانه و بر اساس علم قطعی؛ در این خصوص در کتاب اشعیا می خوانیم: «(نواده یسیّ) موافق رؤیت چشم خود، داوری نخواهد نمود و بر وفق سمع گوشهای خویش، تنبیه نخواهد نمود; بلکه مسکینان را به عدالت داوری خواهد کرد و به جهت مظلومان زمین به راستی حکم خواهد نمود» این بشارت در کلام امام صادق علیه السلام نیز آمده است آنجا که می فرمایند: «مهدی موعود در حکم و قضاوت نیازی به شاهد و بینه ندارد خداوند به او الهام می کند پس او با علم و یقین حکم قضاوت و می نماید» (الزام الناصب، ج ۱، ص ۱۶۹)

ب. نابودی روح درندگی و سبعیت حتی در بین حیوانات درنده؛ در این خصوص در همان بندها می خوانیم: «و گرگ با بره سکونت خواهد داشت و پلنگ با بزغاله خواهد خوابید و گوساله و شیر پرواری با هم و طفل کوچک آنها را خواهد راند و گاو با خرس خواهد چرید و بچه های آنها با هم خواهند خوابید و شیر مثل گاو کاه خواهد خورد، و طفل شیر خواره بر سوراخ مار بازی خواهد کرد، و طفل از شیر باز داشته شده، دست خود را بر خانه افعی خواهد گذاشت» جالب است که امیر المومنین علیه السلام نیز در این خصوص می فرمایند: «گوسفندان در کنار گرگان می چرند و کودکان با مارها و عقرب ها بازی می کنند بدون اینکه گزندی به آنها برسد» (بحار الانوار، ج ۵۲، ص ۳۱۶) و «[در عصر ظهور مهدی علیه السلام] گوسفندان در کنار گرگان می چرند و کودکان با مارها و عقرب ها بازی می کنند بدون اینکه گزندی به آنها برسد» (منتخب الاثر، ج ۳، ص ۱۴۶)

ج. رواج سطح وسیع علم و معرفت در بین بشر؛ در این خصوص نیز در همان بندهای کتاب اشعیا می خوانیم: «جهان از معرفت خداوند پر خواهد بود مثل آبهایی که دریا را می پوشاند» در این خصوص نیز در منابع شیعی می خوانیم که علم ۲۷ حرف است و تمام انبیاء تنها دو حرف آن را برای بشریت به ارمغان می آورند و ۲۵ حرف دیگر در عصر ظهور مهدی علیه السلام توسط او بیان خواهد شد. (ر.ک: بحار الانوار، ج ۵۲، ص ۳۳۶)

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.