مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

هدف اصلی مدعیان مهدویت چیست؟

مدعیان دروعین وادیان

  حتماً شما هم خبرهای زیادی از مدعیان دروغین مهدویت شنیده اید. مدعیانی که از سادگی و باورهای مردم سوء استفاده می کنند.
شاید فکر کنید این ادعاها فقط در دین اسلام است، ولی این طور نیست. ادعاهای دروغین در همه ادیان وجود دارد، چرا که همه ادیان منتظر منجی اند.
در هر دینی که انتظار موعود وجود دارد، گروهی می کوشند از این باور الهی سوء استفاده کنند، اما در این که این مدعی ها از سوی چه کسانی حمایت می شوند و دنبال چه هدفی هستند، نظریه های فراوانی وجود دارد.

در بسیاری از آن ها دست استعمار برای ایجاد اختلاف بین مردم دیده می شود، مثل میرزا حسین علی نوری که ابتدا ادعای نیابت امام زمان(عج) را داشت و بعد ادعای مهدویت کرد. وقتی دید هنوز جا دارد، ادعای پیامبری کرد و دین ساختگی بهاییت را پدید آورد و بعدها پا را از این هم فراتر گذاشت و ادعای خدایی کرد.

از دلایل اصلی ظهور مدعیان مهدویت ایجاد چند دستگی و شکاف در اسلام و اعتقادات مردم است. هر زمان که مردم متحد شدند و در برابر استعمارگران ایستادند، استعمار دنبال راهی بود که به هم بستگی مردم آسیب برساند.

ساده لوحی و جهل مردم در کنار فرصت طلبی افراد جاه طلب که ادعای نیابت از طرف امام زمان (عج) دارند، مؤمنین را به اصل مهدویت بدبین می کند، اما این حقیقت را هم نشان می دهد که در این دوران، مردم توجه بیش تری به موضوع مهدویت دارند.
جالب این است که بدانید این مدعیان دروغین، مثل علف های هرز در همه ادیان کوشیده اند، جلوی رشد دین را بگیرند.
مثلاً زمانی که هنوز حضرت عیسی (ع) به دنیا نیامده بود، ده ها مسیح دروغین آمدند که ادعا می کردند مسیح موعود هستند.

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.