مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

سر درس مهدویت ۳۴ (مساله طول عمر مهدی موعود علیه السلام ۴)

 IMG_20160502_230111

  1. کسانی که خدای متعال را به علم و قدرت بی نهایت می شناسند نباید در عمر غیر طبیعی و طولانی فردی از افراد انسان تردید کنند. مگر نه این است که این عمر غیر طبیعی توسط خدای قادر مطلقی ایجاد شده است که به دست خویش آسمان و زمین را بنا نهاده است؟ همان خدائی که در کتاب آسمانی مسلمانان بیش از ۳۰ مرتبه فرموده است: «خداوند بر هر چیز تواناست» (بقره: ۲۰) تا جای هیچ تردید و ابهامی در مسائلی از این دست برای خدا باوران باقی نماند.
  2. در این درس به داستانی قرآنی اشاره می کنیم که در آن به قدرت بی انتهای الهی حادثه ای رخ می دهد که به مراتب از طول عمر امام زمان علیه السلام شگفت تر و خارق العاده تر است. «عُزیر» نبی بر ویرانه روستائی عبور کرد که تمام اهل آن از بین رفته بودند، در خصوص چگونگی حیات مجدد تک تک اهل این روستا در سرای آخرت سوال نمود و گفت: «خدا چگونه اینان را پس از مرگشان زنده مى‏کند؟ پس خدا او را صد سال میراند، سپس وى را برانگیخت، به او فرمود: چه مقدار [در این منطقه‏] درنگ کرده‏اى؟ گفت: یک روز یا بخشى از یک روز درنگ کرده‏ام. [خدا] فرمود: بلکه صد سال درنگ کرده‏اى! به خوراکى و نوشیدنى خود بنگر که [پس از گذشت صد سال و رفت و آمد فصول چهارگانه‏] تغییرى نکرده، و به دراز گوش خود نظر کن [که جسمش متلاشى شده، ما تو را زنده کردیم تا به پاسخ پرسشت برسى و به واقع شدن این حقیقت مطمئن شوى‏]، و تا تو را نشانه‏اى [از قدرت و ربوبیّت خود] براى مردم [در مورد زنده شدن مردگان‏] قرار دهیم، اکنون به استخوان‏ها [ىِ دراز گوشت‏] بنگر که چگونه آنها را برمى‏داریم و به هم پیوند مى‏دهیم، سپس بر آنها گوشت مى‏پوشانیم. چون [کیفیتِ زنده شدنِ مردگان‏] بر او روشن شد، گفت: اکنون مى‏دانم که یقیناً خدا بر هر کارى تواناست» (بقره: ۲۵۹)
  3. به تصریح قرآن در داستان عزیر به قدرت بی انتهای خدای متعال طعام و غذای او با گذشت صد سال و در شرایط جوی متفاوت هیچ تغییری نکرد! این در حالی است که همه می دانیم طعام در شرایط عادی و در دمای مرسوم – هر نوع طعامی که باشد – نهایتا بیش از یک هفته سالم نمی ماند اما خدای متعال به این طعام عمر ۱۰۰ ساله داده است یعنی بیش از ۵۲۰ برابر از عمر طبیعی یک غذا!
  4. خدائی که می تواند به یک غذا بیش از ۵۲۰ برابر عمر طبیعی اش را ارزانی کند آیا نمی تواند به یک انسان ۲۰ برابر دیگران عمر بدهد؟! ( زیرا چنانچه گذشت عمر ۱۲۰۰ ساله امام عصر علیه السلام تنها ۲۰ برابر عمر طبیعی ۶۰ ساله سایر مردمان است) بنابراین حتی اگر امام زمان ده ها برابر عمر کنونی خویش را یابند نباید در آن تردیدی راه داد.
اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.