مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

رابطه ماه مبارک رمضان و امام زمان(عجل الله تعالی فرجه)

«أَلَمْیَأْنِ لِلَّذِینَ آمَنُوا أَن تَخْشَعَ قُلُوبُهُمْ لِذِکْرِ اللَّهِوَمَا نَزَلَ مِنَ الْحَقِّ وَلَا یَکُونُوا کَالَّذِینَ أُوتُوا الْکِتَابَ مِن قَبْلُ فَطَالَ عَلَیْهِمُ الْأَمَدُ فَقَسَتْ قُلُوبُهُمْوَکَثِیرٌ مِّنْهُمْ فَاسِقُونَ»
آیا وقت آن برای مۆمنان فرا نرسیدهاست که دل هایشان به هنگام یاد خدا، و در برابر حق و حقیقتی که خدا فروفرستاده است، بلرزد و کرنش برد؟ و آنان همچون کسانی نشوند که برای آنانقبلاً کتاب فرستاده شده است و سپس زمان طولانی بر آنان سپری گشته است، و دل هایشان سخت شده است، و بیشترشان فاسق و خارج (از حدود دین خدا) گشته‌اند.
 (سوره حدید ، آیه ۱۶)

پیامبر می فرماید: «ماه رمضان برترین ماه سال قمری است.» هم چنین در جایی دیگرایشان فرموده : «مهدی(عج) سید و آقاست.»اگر امروز امام مهدی(عج) برترین و کامل ترین انسان روی زمین است و ماه رمضان همبهترین ماه خداست، پس باید بین این دو پیوندی عمیق باشد. اگر ماه رمضان، ماه ویژهسیر و سلوک است، پس باید با امام زمان(عج) که برترین سالک و رهروی خداست، پیوندیخاص وجود داشته و بین سلوک معنوی ما در این ماه با امام زمان(عج) هم رابطه ویژه ایباشد.

در ماه رمضان سه نوع رابطه است:

• پیوند امام مهدی(عج) و ماه رمضان،

• پیوند سلوک عبادی و معنوی ما در ماه رمضان با امام مهدی(عج)،

• رابطه سه گانه، یعنی رابطه ویژه امام مهدی(عج) با ما در ماه رمضان.

 

در زیارت آل یاسین شرح حالات عبادی و معنوی امام مهدی(عج) است. امام مهدی که راهش،امتداد راه پیامبر و امیرالمؤمنین و امام زین العابدین(ع) است. عبودیت و بندگی اونه از سر نیاز یا ترس، بلکه از سر درک حقیقت هستی و سپاس گزاری از خداست، عبودیتیکه همیشه در وجود امام جاری است و در برخی حالات به نقطه اوج خود می رسد و ماهرمضان نقطه اوج بندگی امام است.

رسیدن به معبود در ماه رمضان به واسطه حضرت مهدی(عج)

فهم حقیقت رمضان و توفیق رسیدن به معبود جز با توسل به پیشگاه مهدی(عج) میسر نمیشود. دعای افتتاح هم در ماه رمضان درس سلوک می دهد که پروردگارا من خواهان تمامخوبی ها و کمالات هستم و می دانم که راه رسیدن به این کمالات توسل به امام مهدی(عج)است. پس مرا به برکت وجود او به نهایت نزدیکی به خود برسان.

 

هدایت معنوی و باطنی انسان ها به دست امام مهدی(عج) است و به برکت وجود معنوی ونورانی اوست که عالم هستی از فیض حق تعالی بهره مند می شود. حال اگر امام در نهایتبندگی باشد، در عبودیت او رحمت و مهربانی خدا نیز اوج می گیرد.

دعای امامان نشان می دهد که آن ها هم به درگاه حق تعالی رو می آوردند و برای کلهستی و به ویژه برای ما انسان ها از خداوند طلب بخشش می کردند. به همین دلیل است کهمی گویند به برکت سلوک معنوی امام، حیات بشری شکل می گیرد و امتداد می یابد و عالمبه سوی کمال حرکت می کند و تنها با این تعبیر شب قدر معنا می یابد.

پس نتیجه این است ک با توجه به آیه ای ه در صدر مطلب  اورده شد وقت آن است که کاری  کنیم…ولی خدا  الگوی  سیر و سلوک به راه الله متعال است

از امام زمانمان غافل نشویم.

 

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.