مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

سر درس مهدویت ۹۴ (وظایف منتظران فرج ۹)

۴۴

نهمین وظیفه از وظایف منتظران واقعی، «دعا برای فرج امام زمان علیه السلام» است. آیت الله سید محمدتقی موسوی اصفهانی در کتاب گران سنگ مکیال المکارم، خلاصه آثار و فواید و ویژگی‌هایی را که بر دعا کردن برای تعجیل فرج مترتب است در نود مورد، بیان می‌کند و این همه شاهدی گویا بر اهمیت این وظیفه منتظران است.

امام حسن عسکری علیه السلام فرمود: «به خدا قسم او غیبتی می نماید که در آن از هلاکت نجات نمی یابند مگر کسانی که خداوند آنها را در اعتقاد به امامت او ثابت قدم نماید و ایشان را بر دعا برای تعجیل فرج او موفق گرداند.» (کمال الدین، ج ۲، ص ۳۸۴)

آن حضرت خود نیز در پایان توقیع به جناب اسحاق بن یعقوب می‌فرماید: «برای تعجیل فرج بسیار دعا کنید که فرج و گشایش کار شما نیز در آن نهفته شده است.» (الاحتجاح، ج ۲، ص ۴۷۱)

آری ریشه‌ی همه‌ی مشکلات عالم، غیبت ولی الله الأعظم است و اگر او بیاید تمام مشکلات برطرف می‌شود. بسیاری دعاها در نهایت، نجات شخص دعا کننده را به دنبال دارد و برای سایر مردم و از جمله حضرت حجت ـ عجل الله تعالی فرجه الشریف ـ سودی ندارد پس دعایی بکنیم که فایده آن خوشحالی پیامبر و خاندان او باشد و قلب امام زمان را شاد کند و نیز ثمره‌اش به همه انسان‌ها از مرده و زنده برسد و جامع همه‌ خوبی‌ها و سعادت ها باشد و چنین دعائی، دعا برای فرج قائم آل محمد ـ صلّی الله علیه و آله و سلّم ـ است.

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.