مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

قطع صله ارحام در آخر الزمان

IMG_20160416_103326

قطع صله ارحام  در آخر الزمان

در بحث های گذشته آُسیب هایی که ممکن بود خانواده ها را در آخر الزمان مورد تهاجم قرار دهد ذکر نمودیم در ادامه به آفت همسایه گریزی و قطع رحم اشاره خواهیم نمود.

در اهمیت صله رحم همین بس که پیامبر اکرم(ص)، همه انسان‌ها را به صله رحم سفارش کرده است؛ هر چند که در این مسیر سختی‌های فراوانی ببینند و راه‌شان از یک‌دیگر بسیار دور باشد. هم‌چنین صله رحم را بخشی از دین دانسته و فرموده­‌اند که هر کس آن را به‌ جا نیاورد دین او ناقص است. جابر از حصرت باقر(ع) روایت کرده که رسول خدا(ص) فرموده‌اند:

«به حاضر و غایب امتم و به کسانی که در پشت مردان و رحم زنان هستند (آن‌هایی که هنوز به دنیا نیامده­‌اند) تا روز قیامت سفارش می‌کنم که صله رحم را به جا آورند، اگر چه راه‌شان به سوی هم‌دیگر یک سال فاصله داشته باشد؛ زیرا صله رحم از دین است.» (۱)

متاسفانه در آخر الزمان طوری خواهد شد که همسایه از همسایه خبر نخواهد داشت وهمه به فکر خوشان می باشند و فامیلها را رها خواهند کرد و ارتباط ها قطع خواهد شد ما که در مسیر امام زمان (ع) می باشیم و رهرو و سرباز ایشان هستیم بایستی این طور رفتار کنیم؟؟؟

پیامبر اکرم (ص) در مورد آخر الزمان میفرماید:

إذا قطعوا الأرحام، ومنّوا بالطعام وإذا ذهبت رحمه الأکابر وقلَّ حیاء الأصاغر. (۲)

رسول اکرم صلَّى الله علیه وآله وسلَّم فرمود: هنگامی که مردم رحمها را قطع کنند ودر اطعام کردن منت بگذارند وترحم کردن بزرگان برود وحیاء وشرم از خردسالان رخت بربندد.

——————————————————————

۱- اصول کافی، ج۲، ص۱۵۱.

۲- یوم الخلاص ص ۴۲۵

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.