مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

امام زمان(عجل الله) بزرگترین و با فضیلت‌ترین آیه

مهدویت

بزرگترین و با فضیلت‌ترین آیه، امام زمان(عج) است

پروردگار، خالق امام است و خالق امام در این کلام نورانی که امام علی (ع) در خطبه ۱۴۷ که خدا در قرآن به خلائق‌اش تجلی کرده است می‌فرمایند: «فتجلّی لهم سُبحانه فی کتابه من غیر أن یکونوا رأوه»
قرآن کلام پروردگار و تجلی الهی است و خدا در قرآن که تجلی خود اوست، وجود امام را به زیباترین وجه تعریف کرده است. «وَ مِنْ آیَاتِهِ خَلْقُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ». طبق این آیه، اگرچه این عالم، نشانه پروردگار است پس وجود امام آیت‌الله‌العظمی است و بزرگترین و با فضیلت‌ترین آیه، امام زمان(عج) است.

امیر‌المومنین(ع) در جنگ جمل خطاب به جوانی که قرآن را حمایل کرده و شمشیر می‌زد، فرمودند: آنچه بر گردن انداخته‌ای چیست؟ جوان گفت: سوره «نبا». حضرت آیات سوره را خوانده و فرمودند: خبر بزرگی که امت در مورد آن دچار اختلاف شده‌اند، چیست؟ جوان گفت: معاویه به ما گفته است که تفسیر قرآن ممنوع است. حضرت دست خود را برسینه‌ خود گذاشته و فرمودند: «اَنا نَبَأُ العَظیم ما لِلّهِ آیَه‌ٌ اَکبَرُ مِنّی» من نبا عظیم هستم خدا نشانه‌ای بزرگتر از من علی ندارد.
در دعای ندبه به امام زمان(عج) عرضه میداریم «یابن نبا العظیم»، همچنین در زیارت امیرالمومنین(ع) می‌خوانیم «السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا النَّبَأُ الْعَظِیمُ» آن خبر بزرگی که امت در مورد آن دچار اختلاف شده‌اند، وجود مبارک امیرالمونین(ع) است.
امام، مفسّر و مبیّن حقیقی قرآن است.

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.