مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

یار امام زمان فقط باید تسلیم محض باشد

مهدویت

داستان نشستن هارون مکی در تنور را همه شنیده ایم. واقعه ای که حکایت از اطاعت بی چون و چرای یکی از شاگردان امام صادق علیه السلام دارد. آری! امام به ما آموخت مهمترین ویژگی یار امام زمان تسلیم بودن محض است.
روایات آمده است فردی از خراسان نزد امام صادق(علیه السلام) آمد و او را به جنگ برای باز پس گیری خلافت دعوت کرد. اما امام به خراسانی دستور داد وارد تنور پر از آتش شود و او از این عمل خودداری کرد، در همین حال هارون مکی وارد شد و امام همان دستور را به او داد و او انجام داده و وارد تنور داغ شد، اما در نهایت هیچ آسیبی به او نرسید. بیان این دستور از طرف امام(علیه السلام) تنها به جهت بیان یک حقیقت بر خراسانی بود، امام با این دستور خاص قصد داشت علت جهاد نکردن خود را بیان کند و می دانست مفسده ای بر این امر وجود ندارد. همچنین هارون مکی که این دستور را انجام داد و وارد تنور شد نیز خلاف عقل عمل نکرده است، بلکه عمل او مطابق با عقل واقعی بوده است؛ زیرا او به امام و علم الهی و عصمتش اطمینان داشته؛ لذا یقین به خیر بودن این امر کرده و می دانست دستور امام(علیه السلام) بدون حکمت و مصلحت نیست.

منبع داستان:
ابن شهرآشوب مازندرانى، مناقب آل أبی طالب (ع)، ج ۴، ص ۲۳۷، ، علامه، قم، ۱۳۷۹ق؛‏ علامه مجلسى، بحار الأنوار، ج ۴۷، ص ۱۲۳، مؤسسه الوفاء، بیروت، ۱۴۰۴ق.

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.