مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

با ۳۱۳ نفر بر جهان غلبه می کند؟

مهدویت

چگونه امام زمان(عج) با ۳۱۳ نفر بر جهان غلبه می کند؟

برخی افراد در انقلاب و تحول عمیق عصر مهدویت که با محدودی از شاگردان و سربازان ویژه آن حضرت(عج) آغاز می گردد و سرانجام به تغییر نظام حاکم بر پهنه زمین خواهد انجامید، تشکیک روا می دارند و چنین تحول عظیمی که با یاری گروهی به ظاهر اندک آغاز می شود را بعید می شمارند.

انقلاب اسلامی ایران در این حوزه نمونه بسیار روشنی از امکان وقوع چنین خیزش و حرکتی عظیم است، چون انقلاب پرارج اسلامی به رهبری امام راحل به خوبی روشن ساخت که با افرادی اندک می توان خیزشی عمیق و حرکتی سترگ را ضد طاغوت و طغیان آغاز کرد و با بیدار کردن دل های خفته انسان ها، آنان را با خویش همراه ساخت و با برچیدن نظام طاغوت شاهد درخشش خورشید حکومتی الهی و اسلامی بود.

پیر روشن دل و سفر کرده این انقلاب با دستی تهی از عوامل مادی، اما باوری عمیق به نصرت الهی، چنان حرکتی عظیم را در سطح جهانی آفرید که برخی نشریات خارجی در زمان تبعید آن بزرگوار به پاریس در زیر تصاویر او نوشتند: «هذا المنفی ازعج الشرق، حیر الغرب و شغل العالم؛ یعنی این شخص تبعیدی شرق را به زحمت انداخت و غرب را متحیر ساخت و جهان را به خویش سرگرم ساخت.» حقیقت آن بود که نه تنها ایران و خاورمیانه، سراسر جهان بر محور نوک قلم او می گشت و از انوار پرتلآلو بنان و بیان او روشنایی می گرفت و در تپش و انقلاب به سر می برد.

وقتی نماینده ای از نمایندگان امام عصر عجل الله تعالی فرجه چون امام راحل رحمه الله چنین قدرتی دارد در تسخیر عالم به دست با کفایت وجود مبارک ولی الله الاعظم علیه السلام با ۳۱۳ شاگرد و ارادتمند – همانند امام راحل- جای شک و تردید نیست، هرچند دیگران نیز به اردوگاه یاران و اصحاب امام عصر عجل الله تعال فرجه خواهند پیوست.

بدین ترتیب انقلاب شکوهمند اسلامی از جهات متعددی آینه انقلاب جهانی مهدوی خواهد بود. بی شک انقلاب عظیم مهدوی نقطه عطف تاریخ است، همان گونه که نمونه کوچک آن نهضت عظیم نقطه عطف بود. نقطه عطف بودن انقلاب اسلامی، در قیاس با نهضت مهدوی چو شبنمی است که بر بحر می کشد رقمی.

انبیای دیگر نیز گرچه نقطه عطف عصر خویش بودند در برابر انقلاب آن حضرت(عج) همان شبنم اند. آن که کل جهان را تغییر می دهد و نظام ظلم و طاغوت را به نظامی بر محور حق و عدالت تبدیل می سازد، او نقطه عطف جهانشمول و عالمگیر است. او همان است که حضرت مولی الموحدین امیرالمومنین علی علیه السلام درباره اش فرمودند: «یعطف الهوی علی الهدی اذا عطفوا الهدی علی الهوی، و یعطف الرأی علی القرآن اذا عطفوا القرآن علی الرأی.(نهج البلاغه خطبه ۱۳۸)

انقلاب مهدوی قلوب انسان ها را دگرگون می کند و آنان را از خودخواهی به خدا خواهی می رساند. سیاهی جهل و گمراهی را به روشنایی هدایت و علم می زداید و ترس و اضطراب را به شجاعت و ثبات بدل می سازد. نمونه ای از این تحول شگرف را در شکل گیری انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام و پایمردی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس می توان دید.

آنان که فرزندانشان را می بوئیدند، می بوسیدند و به خطوط مقدم نبرد گسیل می داشتند مصادیق بارز( یهدون بأمرنا) بودند که با دگرگونی قلب چنین جلوه هایی از ایثار و نثار را آفریدند. آن شور و شوق قلبی و گرایش وصف ناپذیر به صفوف مقدم نبرد و دفاع از آیین مقدس و میهن اسلامی که حافظ کیان ایران اسلامی بود و نیز این دلبستگی وافر به شهادت و دل برکندن از تمامی مظاهر زندگی طبیعی، جز بر اساس(یهدون بأمرنا) میسور و مقدور نبود و جز با تحول قلوب به دست نمی آمد.

اینان سربازان ذخیره خدای سبحان اند که هنگام قصور و فتور دیگران با رهنمود درونی از آسایش گاه به قربان گاه می روند و آیه «قُلْ لَوْ کُنْتُمْ فِی بُیُوتِکُمْ لَبَرَزَ الَّذِینَ کُتِبَ عَلَیْهِمُ الْقَتْلُ إِلَى مَضَاجِعِهِمْ» با قیام رادمردانه این مجاهدان نستوه تحقق عینی می یابد.

منبع:
آیت الله جوادی آملی کتاب «امام مهدی(عج)، موجود موعود»

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.