مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

۷۳. ادعای جهیمان العتیبی ۲

مدعیان دروغین مهدویت

در اولین روز از سال ۱۴۰۰ ق هنگامی که امام جماعت مسجد الحرام در حال آماده شدن برای برپایی نماز جماعت برای ۵۰ هزار عبادت کننده در آخرین روز حج بود، شورشیان اسلحه‌های خود را بیرون آوردند، دروازه‌های مسجد الحرام را بستند وچند مأمور را کشتند. تعداد این افراد ۵۰۰ نفر تخمین زده می‌شود. همچنین چهارصد تا پانصد نفر از حجاج نیز به کمک این گروه پیوستند.

نیروهای امنیتی برای حمله به شورشیان در داخل مسجد نیاز به اجازه علمای مذهبی داشتند، زیرا اعمال خشونت در مسجد الحرام در اسلام نهی شده‌است. پس از اجازه و فتوای علمای مذهبی برای حمله به شورشیان، نیروهای امنیتی سعی در ورود به مسجد کردند، ولی ناموفق بودند، در نهایت سه تن از نیروهای کماندویی فرانسوی برای این مأموریت در نظر گرفته شدند. از آنجا که ورود غیر مسلمان به مسجد ممنوع بود نیروهای فرانسوی در مراسمی تشریفاتی در عربستان به دین اسلام گرویدند. پس از دو هفته شورشیان تسلیم شدند. در این حادثه ۱۲۷ تن از نیروهای امنیتی و ۲۵۰ تن از نیروهای شورشی کشته شدند. جهمیان دستگیر شد و محمد قحطانی کشته شد.

تصرف بیت الله الحرام و ادعای مهدویت در عمق تفکر وهابیت در مملکت سعودی بازتابهای عجیبی را در دنیای اسلام و عربستان سعودی داشت. به گونه ای که پس از آن دهها کتاب در سعودی درباره ظهور مهدی نوشته شد. پس از شکست این ماجرا سعودی ها به سرعت دست به کار شده و عالمان بسیاری را تشویق کردند تا در خصوص اخبار مهدی و آخر الزمان کتابهائی بنویسند. (ر.ک: مهدیان دروغین، ص ۲۴۲ و https://fa.wikipedia.org)

 

پوستر با کیفیت بالاتر

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.