مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

سر درس مهدویت ۵۴ (ولادت مهدی در روایات شیعه ۲)

۴

اثبات ولادت امام زمان علیه السلام از طریق روایات شیعه، مساله مهمی است که لازم است برای تبیین آن برخی روایات این باب را بیان کنیم، در این درس نیز به برخی دیگر از این روایات می پردازیم:

۴- خادم فارسی گوید: من دم در خانه امام عسکری بودم، کنیزی از خانه بیرون آمد و همراه او چیز سرپوشیده ای بود، ابو محمّد به او فرمود: آن چه که باتو است باز کن! باز کرد، دیدم پسری سفید رویی است، حضرت فرمود: «این امام شما بعد از من است؛ دیگر بعد از آن او را ندیدم» (ینابیع الموده، ج ۳، ص ۱۲۳)

۵- محمّد بن اسماعیل بن موسی کاظم که سالخورده ترین اولاد امام کاظم علیه السلام بود، گفت: «من فرزند ابی محمّد عسکری را دیدم، او پسر بچّه ای بود» (همان)

۶- علی بن مطهر گوید: «من فرزند ابی محمّد را دیدم جلیل القدر (و بزرگوار بود)» (همان)

۷- کامل بن ابراهیم مدنی گفت: به محضر ابی محمّد حسن رسیدم، پرده ای به درآویخته بود، بادی آمد و پرده را کنار زد ناگهان پسری مانند ماه را دیدم! ابومحمّد فرمود: «ای کامل! حاجتت را به تو خبر دادم (امامت را که در جستجویش بودی، نشانت دادم بدان که) این است حجّت (خدا) بعد از من.» (همان)

لازم به ذکر است که صاحب کتاب ینابیع الموده سلیمان بن ابراهیم قندوزی بلخی از عالمان حنفی مذهب اهل سنت است اما در عین حال روایات فوق را از منابع شیعی نقل نموده به همین روی این روایات را از جمله روایات شیعه محسوب نمودیم.

 

 

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.