مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

۶۲. ادعای غلام احمد قادیانی ۱

مدعیان دروغین مهدویت

غلام احمد قادیانی چهره شناخته شده و معروفی است که اندکی پس از میرزا علی محمد باب در ایران، ادعاهائی مشابه وی در زمینه مهدویت و نبوت و سپس دقیقا ایجاد یک گرایش دینی جدید کرد. وی که ملقب به مسیح ثانی نیز شد یک هندی منتسب به محل قادیان از مناطق و نواحی پنچجاب است. وی درس دینی خواند سپس به حکومت انگلیسی ها پیوست و در شهر سیالکوت ساکن گشت. اندکی بعد مدعی مهدویت و آنگاه مدعی نبوت شد، چیزی که در هند امر عجیبی تلقی نمی شود.

وی کتابهائی نیز تالیف کرده است که در یکی از آنها می نویسد: «انی انا المسیح الموعود و الامام المنتظر المعهود، و اوحی الی من الله کالانوار الساطعه» (مواهب الرحمن، ص ۲۹) بسیاری از جمله مرحوم اقبال، علیه وی کتاب نوشتند و او را یک شورشی علیه اسلام دانستند. (الاعلام زرکلی، ج ۱، ص ۲۵۶)

در حال حاضر طرفداران وی همچنان فعال بوده و از قضا مانند بهائیت از سیستم تبلیغاتی پر قدرتی برخوردار هستند. آیت الله مرعشی درباره وی می نویسد: «غلام احمد قادیانی اخیرا خروج و دعوی مهدویت نموده … کتبی تالیف نموده از جمله «حمامه البشری» در امامت. مرحوم علامه حاج ابوالحسن میرزا شیخ الرئیس ردی بر او نوشته به نام «صقر الامامه علی راس الحمامه» و در بمبئی چاپ شده است … حقیر اکثر کتب او را دیده ام. مرد ادیبی بوده است …» (موسوعه العلامه المرعشی، ج ۲، ص ۳۵۴) در بحث بعدی نیز از او سخن خواهیم گفت.

پوستر با کیفیت بالاتر

 

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.