مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

سر درس امامت ۶۵ (ولایت تکوینی امام در قرآن ۶)

۶۵

بر اساس حدیث قرب نوافل رابطه مستقیمی بین «عبادت الهی» و «ولایت تکوینی» وجود دارد. در اینجا برای روشن تر شدن این مدعا به برخی دیگر از روایات اشاره می شود.

در حدیث قدسی آمده است: «بنده‏ ی من! مرا اطاعت کن تا تو را مثل خود سازم. من زنده ای هستم که نمى‏میرم، تو را هم زنده ای قرار دهم که نمیری. من دارایی هستم که فقیر نمى‏شوم، تو هم چنان سازم که فقیر نگردی. من هر چه را اراده کنم مى‏شود، تو را هم چنان قرار دهم که هر چه اراده کنی بشود» (الجواهر السنیه، ص۷۰۹)

امام صادق(ع) فرمودند: «عبودیّت (بندگی) حقیقتی است که کنه و باطن آن ، ربوبیّت می باشد» (مصباح الشریعه، ص۵۹۷) ؛ یعنی عبد حقیقی ، مظهر اسم ربّ می شود و آثار ربّ از وجود او نمایان می گردد. پس چون امر کند به دریا، دریا شکافته شود و چون امر کند به ماه، به دو نیم گردد. دروازه خیبر را به یک دست از جای برکند و به کناری پرتاب نماید. و به همه اینها از آن جهت قادر باشد که اسماء الهی در او ظهور نموده است.

آری کسی که به مقامات عالی درجه بندگی و عبادت خدا رسید و تمام تعلقات را از جان خود برید و با همه وجودش محبت نسبت به ساحت مقدس الهی را چشید به این مقام می رسد. مقامی که از عبادات ناچیز ما – که بیشتر اثری جز رفع تکلیف ندارد – فاصله ای بس بسیار دارد؛ مقامی که صاحبش را خالص برای خدا می گرداند به گونه ای که کار خدائی از او سر زند.

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.