مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

مسیحیانی که با اقتدا به مهدی(عج)به عیسی ایمان می آورند!!

۵۶

  1. قرآن می‌فرماید «وَ إِنْ مِنْ أَهْلِ الْکِتابِ إِلاَّ لَیُؤْمِنَنَّ بِهِ قَبْلَ مَوْتِه‏ [۱] و هیچ یک از اهل کتاب نیست مگر اینکه پیش از مرگش به او [حضرت مسیح‏] ایمان مى ‏آورد.» این در حالی است که بسیاری از اهل کتاب به مسیح ایمان نیاورده و در حال کفر از دنیا می روند. اکنون سوال این است که مراد از این آیه چیست؟ و چه تفسیری از آیه باید کرد؟
    این سوالی است که ذهن حجاج بن یوسف ثقفی (حاکم عراق در خلافت اموی) را نیز به خود مشغول کرده بود. روزی او به شهر بن حوشب گفت: در کتاب خدا آیه‌ای است که مرا خسته کرده است و از فهم آن عاجز هستم.
    شهربن حوشب: ای امیر! کدام آیه است؟
    حجاج: آیه «وَ إِنْ مِنْ أَهْلِ الْکِتابِ إِلاَّ لَیُؤْمِنَنَّ بِهِ قَبْلَ مَوْتِه ،هیچ یک از اهل کتاب نیست که پیش از مرگش به عیسی ایمان نیاورد» است. به خدا قسم من دستور می‏دهم که گردن یهودی و نصرانی را می‏زنند و به او با دقت می‏ نگرم تا ببینم که آیا لبش را تکان می‌دهد و ایمان می آورد، ولی می بینم که خاموش است و با حالت کفر از دنیا می‌رود. اکنون مانده ام که معنای این آیه چیست؟
    شهر بن حوشب: خدا امیر را به سلامت دارد! معنای آیه اینگونه که شما تأویل کردی نیست.
    حجاج: پس معنای آیه چیست؟
    شهر بن حوشب: عیسی مسیح پیش از قیامت به دنیا فرود می ‏آید و همه ملل اهل کتاب به او ایمان می آورند. و همگی به حضرت مهدی(علیه السلام) اقتدا می کنند.
    حجاج: شگفتا! این مطلب از کجا به تو رسیده است؟
    شهر بن حوشب: محمد بن علی بن الحسین بن علی بن ابی‏طالب (امام باقر(علیه‌السلام) این مطلب را به من گفته است.
    حجاج: به خدا از سرچشمه زلالی گرفته‏ ای.[۲]
    پی نوشت:
    [۱]نساء/۱۵۹
    [۲] علی بن ابراهیم قمی، تفسیر قمی، داراکتاب، قم، ۱۳۶۳ش، ج۱، ص۱۵۸. طباطبائی محمد حسین، تفسیر المیزان، ترجمه موسوی دامغانی، ج۵، ص۲۳۳
اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.