مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

کار امام زمان چیست؟

۳۹-۳۹

همه ما اعتقادمان بر این است که وجود نازنین امام زمان(عج) با همین جسم مطهرشان در بین ما زندگی می کنند. تفاوت شیعه با ادیان دیگر در مورد منجی و موعود در همین است که آن ها می گویند که ایشان موعود است و وعده داده شده و در آخر الزمان متولد می شود و عدل را گسترش می دهد. اما ما شیعیان اعتقاد داریم که حجت خدا واسطه فیض در روی زمین هستند و زمین بدون حجت نمی تواند باشد و اگر نباشند فیضی به ما نمی رسد.

? شیعه صبح به صبح با سلام به امامش صبح را شروع می کند. با عهدی که با امامش می بندد روزش را شروع می کند. با صدقه برای سلامتی امام زمان(عج) صبح را شروع می کند. در میان گذاشتن مشکلات لزومی ندارد فقط در حرم باشد بلکه هر جا که باشد و با حضرت صحبت کنیم ایشان صدای ما را می شنود. ما اعتقاد داریم که ایشان این طور نزدیک ما هستند.

? آقا امام زمان اشراف بر همه عالم دارند. اگر عضوی روح بر او اشراف نداشته باشد آن عضو مرده است. وجود نازنین حجت خدا روح کل عالم است.اگر جسمی باشد که اشراف حجت خدا بر او نباشد او مرده است.

? وجود مقدس امام زمان اشرف بر همه دارند و کنار ما زندگی می کنند. ولی اعتقاد بعضی به غلط بر این است که وجود مقدس امام زمان(عج) چون قرار است یک حکومت جهانی را برقرار کنند الان بیکارند. نه این یکی از کارهای حضرت است. کارهای دیگر حضرت کماکان الان برقرار است. حجت خدا واسطه فیض است. یعنی خداوند متعال هر چه که عالم پایین نیاز دارد با واسطه به ما می دهد و مستقیم به ما نمی دهد. خداوند عاجز از دادن فیض مستقیم به بندگان نیست ولی ما عاجز هستیم که این فیض را به طور مستقیم بگیریم. ما قدرت گرفتن را نداریم.

? خداوند متعال عالم را برای شیطانی کردن و فساد و دریدن همدیگر خلق نکرده است. خداوند متعال عالم را برای خلیفه اللهی خلق کرده است. خداوند همیشه هست. خلیفه کسی است که تمام صفات و اسماء خدا در او تنیده شده است. خداوند عالم را برای بندگی خلق کرده است. خدا عالم را برای کسانی که حق بندگی را به جا نمی آورند خلق نکرده است. اصل هدف خلقت کسی است که عبد مطلق خداوند است و آن ها چهارده نفر بیشتر نیستند. بقیه طفیل هستند.

? خداوند متعال عالم را برای کسانی که عبد خالص خدا هستند آفریده . بقیه طفیل هستند مانند این است که در باغی علاوه بر گل ها و درختان یک گل یا درخت استثنایی است و باغبان به خاطر آن گل و یا درخت استثنایی به بقیه هم رسیدگی می کنند. هدف باغبان آن گل استثنایی است. بقیه همه طفیل هستند.

? اگر حجت خدا در زمین نباشد هدف خدا تأمین نمی شود و این عالم از بین می رود. سر مزار شهدا و امامزاده ها به خصوص امامزاده های غریب بروید و از آنها حاجت خود را بخواهید. آنها را واسطه بین خود و امامان معصوم و خداوند قرار دهید.

? اهل بیت مختلف الملائکه هستند یعنی محل تردد ملائکه مختلف هستند. ملائکه بی نهایت هستند. امام باقر فرمودند که هیچ ملکی نیست که برای کاری بیاید و نزد امام نرود. ملائکه اعمال انسان ها را بر امام عرضه می کنند. مشیت خدا از کانال امام زمان دنیا را اداره می کنند.

? پر کارترین و پر تلاش ترین شخص در عالم وجود آقا امام زمان(عج) هستند. ایشان نمونه تلاش گری هستند که دیگران نمی شناسند. وجود مقدس امام زمان(عج) به طور کلی در زمان غیبت دو نوع کار دارند. یک نوع کار در مورد اشخاص است و کسی که برای حاجت متوسل به حضرت شده و ایشان کارش را انجام می دهد که این یا توسط خود حضرت انجام می شود و یا توسط یارانش که در روایت سی نفر هستند این کارها را انجام می دهند. آن سیصد و سیزده نفر کارگزاران حضرت در دنیا هستند. این سی نفر عمرشان مانند حضرت عمرشان طولانی نیست و مانند مردم معمولی هستند.

? دسته دوم فعالیت های آقا امام زمان در زمان غیبت زمینه سازی ظهور است. اصل زمینه سازی ظهور را خود حضرت انجام می دهند. ظهور امام زمان برابر با حکومت خداوند در روی زمین است. بزرگترین ابزار امام زمان برای زمینه سازی ظهور دستگاه سیدالشهدا است. هر چه دستگاه سیدالشهدا با شکوه تر شود نشانه این است که ظهور نزدیک است. امام حسین همه را می خرد.

خلاصه از سحنرانی حجه الاسلام عالی در یازدهم صفر ۱۴۳۷

اشتراک گذاری
7 دیدگاه ها
  1. كوروش می گوید

    با درود به اندیشه های عاری ازتعصب ،چرا به نمایندگی وازجانب دین اسلام این گونه در کام خدا سخن به گزافه گویی می کنید؟!آیا لحظه ای فکر نمی کنی که آنچه من می گویم زره ای باعقل مناسبت ندارد،وچطور انتظار به باور این اراجیف را دارید،اگر قدرت اثبات امام زمان را نداری چرا اسمش را خراب می کنی(فرض بر وجود امام زمان)،تمامی انسانها طفیل هستند!این چه حرفی است !خداوند این عالم هستی رو این همه کائنات ،این همه وقت را فقط برای ١۴نفر خلق کرده ودیگر انسانها که همه مانند همان ١۴نفر خلق شدند،برای عبادت ایناننند،در مقام این ١۴نفر شکی نیست،اما این استدلال شما بی انصافی خدا را می رساند،ما آب کدر وتیره ته حوض هستیم!یا اشرف مخلوقات،اگر این استدلال شماست پس ما همراه با حیوانات در خدمت ١۴نفریم!به خدا پناه می برم از شما وسخنان امثال شما که به گمراهی مردم را رهنمود می کنید،

    1. montazer می گوید

      سلام و خدا قوت.بحث تعصب که نیست و اگر بود نام شما و درود شما نمایانگر آن است.اما در مورد مطلبی که گفتید،پیرامون اثبات وجود امام زمان در سایت ما قسمت امام زمان شناسی چندین درس اختصاص یافته که خواهشمندم بدور از تعصب آنرا دنبال بفرمایید.اما کجا گفته شده ۱۴ معصوم خلق شده اند که مردم در خدمت آنها باشند؟متاسفانه حرفهایی که بر علیه دین زده میشود بنام دین قلمداد می شود .دشمنان اسلام بلحاظ نداشتن محتوا هر اراجیفی را به نام دین خورد عده ای داده و متاسفانه آنها هم تکرار میکنند.انسان چون اشرف مخلوقات است نباید مانند حیوانات بدون تعقل و تفکر زندگی کند و باید برای زندگی اش برنامه و سبک داشته باشد .سبک زندگی مناسب با شخصیت و خلقتش.

  2. سید قاسم می گوید

    با سلام
    کوروش خان
    فکر نمی کنم بعد از دو سال برگردی و دنبال جواب باشی .
    اما اگر بخواهی همینطور پیش بری فکر کنم خلقت خدا را که فرموده شما را برای عبادت خلق کردیم یا برای امتحان یا اینکه بشر را برای خودم خلق کردم یا اینکه گنجینه پنهانی بودم و خواستم شناخته شوم و برای همین خلق کردم !! را نشانه های نعوذ بالله ، ظالم بودن او قلم داد می کردی.
    انسان ها هم در یک رتبه علمی ، ورزشی ، معنوی و مادی نیستند . شما برای پدر و مادرتان احترام فراوان قائل هستید چون می دانید که مدیون آنها هستید و آنها واسطه وجود شما در این عالم هستند و برای شما زحمت ها کشیدند و افتخار می کنید که نوکر آنها باشید تا آخر عالم.
    اما وقتی امام را به اندازه پدر و مادر نشناسید بیشتر از این هم توقع نمی رود که جایگاه و مقام و حقی که آنها بر ما دارند را بشناسید!! .
    شما برای ادیسون و دانشمندان مختلفی که به بشر خدمت کردند چقدر احترام قائل هستید ؟ چرا؟ چون قسمتی از خدمات ایشان را فهمیده یا درک کرده اید . اگر خدمتی که اولیاء خدا به بشر را می دانستید آن وقت رایتان عوض می شد .
    لطفا بیشتر معرفت کسب کنید و با چشم منصف به عالم نگاه کنید .

  3. جواد می گوید

    باسلام خدمت شما بزورگوار سلیمان زمان هستم یا وگو نیستم برای شهود همین بس که خداوند واعمه شاهد بیان هستن کافی است .اولیاع اااه کسانی هستند که در کل امور خداوند هم دخالت میکنن امام نیستند جحت هستند خودشان حق انتخاب دارند خداوند این اجازه را صادر کرده پس نه شما ونه امام زمان حتی کاری نمیتوانن برای فرد بکنن .پس جهان برای جهانیان خلق شده وقتی مهدی میاد نعمت ها برای مردم ویاران امام هست کم هم نیست.نعمت ها مخصوص امام نیست مخصوص خلق یعنی مردم هستن .مردم آزاد امام هم نیستند یا حق اول تحقیق کن برادر گرامی بعد نظر بده ممنون یا اااه ابراهیم از آتش به خدا پناه برد نه امامان ۱۲۴هزار اومدن انسان بودن اسم اعظم داشتن بای

  4. ناشناس می گوید

    اگر شما هم مثل من مثلا امام زمان یا این حرامزادرو میشناختی میرفتی گوه وطن ونیاکانتو میخوردی واز این پست فطرت حرف نمیزدی کاش میدونستین این چجور ادمیه به اسم دین هر کثافت کاری میکنه توهم بهش میگی اگه من وظیفه الهی دارم نمی خوام چه جنایت ها که نکرد کاش میدونستین

  5. من کی هستم می گوید

    اگر شما هم مثل من مثلا امام زمان یا این حرامزادرو میشناختی میرفتی گوه وطن ونیاکانتو میخوردی واز این پست فطرت حرف نمیزدی کاش میدونستین این چجور ادمیه به اسم دین هر کثافت کاری میکنه توهم بهش میگی اگه من وظیفه الهی دارم نمی خوام چه جنایت ها که نکرد کاش میدونستین

  6. من کی هستم می گوید

    به این میگین مهدی

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.